S-a împlinit deja o săptămână de când Autoliv a început procesul de recrutare de personal pentru viitoarea unitate de producție pe care se preconizează că o vor deschide la Onești.
Mulți dintre oneștenii care au fost chemați la interviu de către reprezentanții Autoliv au susținut, probabil, cel mai dificil examen de angajare din viața lor, lucru care vorbește de la sine despre standardele deosebit de înalte pe care le impune compania suedezo-americană. “Cred că am stat la interviu mai bine de două ore, nu am mai trecut niciodată printr-o asemenea experiență! Am dat și o probă de lucru, am cusut de mână un volan de piele, mi s-au testat îndemânarea, răbdarea, simțul estetic și multe altele. Sincer? Mi se pare o treabă super-profesionistă, mi-am dat seama că oamenii chiar lucrează la cel mai înalt nivel!”, ne-a declarat unul dintre oneștenii care, după ce și-au depus CV-urile, au avut privilegiul de a fi chemați la interviu.
Toți cei care au fost pe placul reprezentanților Autoliv și ar avea, prin urmare, o șansă să lucreze la unitatea de producție din Onești vor mai avea de trecut un prag, cel puțin la fel de dificil, care implică să stea departe de familie aproximativ două luni. “Când mi-am depus CV-ul la Autoliv, nu m-am gândit decât că aș putea fi și eu printre fericiții care-și vor găsi un loc de muncă în orașul ăsta, un loc de muncă serios. La finalul interviului, însă, am fost întrebat dacă aș fi dispus să merg la specializare la Sf. Gheorghe, cam două luni, începând din ianuarie. M-a luat puțin prin surprindere această propunere a lor. Dar, chiar și așa, n-am stat pe gânduri, am acceptat din prima!”, a continuat persoana cu care a stat de vorbă reporterul UNU PE TROTUȘ.
Pe durata interviurilor, viitorilor angajați ai Autoliv Onești li s-a prezentat de către reprezentanții companiei și alte aspecte legate de relația lor contractuală. “Program de opt ore, o masă pe zi, două <coffee break-uri> (n.r. – pauze de cafea) de câte 10 minute fiecare, ore de muncă suplimentare plătite dublu, sau triplu în cazul duminicilor, cam astea sunt cele mai importante și pe care le-am reținut, că au mai fost și altele”, a conchis tânărul intervievat.
Autoliv deţine în România fabrici în Braşov, Lugoj, Sfântu Gheorghe şi Reşiţa, dar şi centre de inginerie şi dezvoltare în Braşov şi Timişoara. Compania are în acest moment peste 10.000 de angajați, care produc centuri de siguranță, airbag-uri, inflatoare pentru airbag, arcuri pentru airbag, volane, dar și oferă servicii suport pentru alte divizii ale companiei.
Pe acest subiect, citește și:
https://unupetrotus.ro/cand-vor-incepe-recrutarile-de-personal-pentru-fabrica-autoliv-de-la-onesti/