Plăcile de beton care s-au desprins, în mai multe etape, din trotuarul deteriorat au antrenat în cădere și conductele și cablurile care traversează podul peste râul Trotuș, starea tehnică a acestora având serios de suferit.

Sub greutatea plăcilor de beton care s-au prăbușit în albia râului Trotuș, cablurile și conductele care traversează podul s-au curbat evident. Printre acestea și o conductă de gaz metan cu un diametru de circa 15 cm.

Curbarea excesivă a conductei de gaze a determinat pierderea etanșeității între tubulatură și elementele componente amplasate pe conductă, emanațiile de gaze fiind sesizate de mai multe persoane care tranzitează zona.

“Mirosul de gaze se simțea intens pe o rază de câțiva metri buni, chiar dacă vorbim despre un loc deschis care, pe deasupra, mai este și în apropierea unui curs de apă, despre care se știe ce curenți puternici de aer antrenează, ne-a spus un bărbat care locuiește în apropiere.

La mijlocul săptămânii trecute, la sesizarea mai multor cetățeni, o echipă de intervenție Delgaz Grid s-a deplasat la fața locului, remediind problema. În plus, au fost verificate și evaluate starea tehnică și integritatea conductei, stabilindu-se că aceasta se încadrează în normele de securitate impuse.

Podul peste râul Trotuș se prezintă într-o stare avansată de degradare și urmează să intre într-un amplu proces de reabilitare în cursul anului viitor, după ce va fi desemnat constructorul care se va ocupa de lucrări.

Un prim pas a fost deja făcut, în sensul că autoritățile locale au semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea podului, care se va face prin Programul Național de Dezvoltare Locală II (PNDL).

Podul peste râul Trotuș are o lungime de 123,55 metri și o lățime a părții carosabile de 7,8 metri (astăzi aceasta este îngustată).

Dezintegrarea podului peste râul Trotuș a început în februarie, când o bucată importantă dintr-una din zonele pietonale s-a desprins și a căzut în apă. Ulterior, alte bucăți au căzut în apă, cu tot cu balustrade (detalii AICI, AICI, AICI și AICI).

În altă ordine de idei, între timp au fost îndepărtate și porțiunile de balustradă care rămăseseră în picioare, pentru a-i descuraja pe “aventurieri” să mai traverseze podul prin zona respectivă, extrem de periculoasă.