(P)

La doar câteva luni distanță de momentul în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vindea pachetul majoritar de acțiuni al UTON către o firmă din București (detalii AICI și AICI), fosta întreprindere producătoarea de utilaje chimice din Onești a făcut obiectul unei noi tranzacții spectaculoase.

O parte din bunurile UTON, reprezentând în principal terenuri, dar și clădiri, au fost cumpărate de o companie de top din Onești, aflată în plină dezvoltare.

Este vorba despre Agricultorul Group, firma omului de afaceri Mihai Ilie, care are sediul social în localitatea Bârsănești, însă cel mai important punct de lucru al ei este la Onești, pe DN 11, la ieșirea din oraș spre Bacău.

Agricultorul Group a cumpărat terenuri ale UTON dinspre calea ferată industrială, compania fiind interesată să amenajeze acolo mai multe silozuri tocmai datorită creșterii manevrabilității miilor de tone de cereale pe care le tranzacționează, susțin surse “UNU pe Trotuș”.

Potrivit informațiilor de pe site-ul oficial al companiei Agricultorul Group, aceasta dispune constant de o cantitate de peste 25.000 de tone de cereale, în silozuri proprii. Dat fiind ritmul accelerat de dezvoltare a companiei, era necesară amenajarea de noi silozuri, care să răspundă cerințelor pieței.

De altfel, tot pe site-ul oficial al Agricultorul Group, se menționează faptul că societatea deținută de omul de afaceri Mihai Ilie asigură transportul rutier cu camioanele proprii și feroviar prin subcontractare.

Probabil că următorul pas, după ce vor fi amenajate silozurile chiar lângă calea ferată de la UTON, va fi achiziționarea de către Agricultorul Group a unei flote feroviare (vagoane de marfă), pentru maximizarea profitului.

Agricultorul Group, alături de Grup Șerban, sunt două dintre cele mai puternice și sănătoase afaceri din zona Oneștiului, în domeniul agriculturii, ambele în continuă dezvoltare.

La finalul anului 2015, Agricultorul Group a semnat primele contracte pentru transport naval în țări din Orientul Mijlociu, pentru ca anul următor să desfășoare peste cinci transporturi navale cu capacitate de peste 20.000 de tone de cereale fiecare.