.

Proiectul privind reabilitarea podului peste râul Trotuș  de la ieșirea din Onești către Bacău/Tg. Ocna nu este singurul care nu a primit finanțare de la bugetul de stat. Un alt obiectiv cel puțin la fel de important pentru oneșteni și pentru toți locuitorii județului – modernizarea DN 11 Bacău-Onești-Brașov a fost, de asemenea, trecut cu vederea când s-a discutat despre adoptarea Legii bugetului de stat pe anul 2017.

Consilierul județean Cezar Olteanu a atacat problema modernizării DN 11 Bacău- Onești-Brașov încă din toamna anului 2015, printr-o declarație politică, iar de atunci a  mai avut câteva inițiative în aceste sens (s-au semnat petiții, a fost inițiată o campanie de lobby, etc), doar că acestea n-au avut niciun ecou la București.

Finalul tuturor acestor acțiuni este, din păcate, trist, la fel ca în cazul podului peste Trotuș, despre care nu se știe când va mai intra în reabilitare, dacă acest lucru se va întâmpla vreodată!

Amendamentul propus de grupul parlamentarilor liberali ai județului Bacău cu privire la acest aspect – care prevedea alocarea sumei de 796.462.000 de lei (circa 176 de milioane de euro) de la bugetul de stat pentru modernizarea DN 11 Bacău-Onești-Brașov, a fost respins.

“Asta este, o să ne izoleze de tot și o să vedem după aceea. Parcă și-ar dori cineva să scape de noi, de moldoveni, altfel nu-mi explic cum pentru zona aceasta nu sunt niciodată bani de investiții. La alții se construiesc autostrăzi, iar la noi nu sunt bani nici măcar de-un drum expres”, ne-a declarat un politician oneștean.

Pentru moldoveni, și în special pentru băcăuani, Pasul Oituzului (prin care trece DN 11) a reprezentat cea mai importantă trecătoare dintre regiunile de la est de Carpați și Transilvania servind la dezvoltarea schimburilor comerciale dintre ele, iar o cale de legătură greoaie face ca nici investitorii să nu fie atrași de Regiunea Moldovei.