Proiectul privind reabilitarea podului peste râul Trotuș de la ieșirea din Onești către Bacău/Tg. Ocna nu este singurul care nu a primit finanțare de la bugetul de stat. Un alt obiectiv cel puțin la fel de important pentru oneșteni și pentru toți locuitorii județului – modernizarea DN 11 Bacău-Onești-Brașov a fost, de asemenea, trecut cu vederea când s-a discutat despre adoptarea Legii bugetului de stat pe anul 2017.
Consilierul județean Cezar Olteanu a atacat problema modernizării DN 11 Bacău- Onești-Brașov încă din toamna anului 2015, printr-o declarație politică, iar de atunci a mai avut câteva inițiative în aceste sens (s-au semnat petiții, a fost inițiată o campanie de lobby, etc), doar că acestea n-au avut niciun ecou la București.
Amendamentul propus de grupul parlamentarilor liberali ai județului Bacău cu privire la acest aspect – care prevedea alocarea sumei de 796.462.000 de lei (circa 176 de milioane de euro) de la bugetul de stat pentru modernizarea DN 11 Bacău-Onești-Brașov, a fost respins.
“Asta este, o să ne izoleze de tot și o să vedem după aceea. Parcă și-ar dori cineva să scape de noi, de moldoveni, altfel nu-mi explic cum pentru zona aceasta nu sunt niciodată bani de investiții. La alții se construiesc autostrăzi, iar la noi nu sunt bani nici măcar de-un drum expres”, ne-a declarat un politician oneștean.
Pentru moldoveni, și în special pentru băcăuani, Pasul Oituzului (prin care trece DN 11) a reprezentat cea mai importantă trecătoare dintre regiunile de la est de Carpați și Transilvania servind la dezvoltarea schimburilor comerciale dintre ele, iar o cale de legătură greoaie face ca nici investitorii să nu fie atrași de Regiunea Moldovei.