UPDATE – 17.01: Cine este RAJA Constanța, noul operator de apă din Onești. “Facturarea individuală pe apartamente este o soluție!”. Citește AICI.

După ani întregi de așteptare, Municipiul Onești a aderat, în a treia zi de Paște, la o asociație de dezvoltare intercomunitară, acesta fiind primul pas în vederea delegării serviciului public de alimentare cu apă și canalizare către un operator specializat, al cărui nume a fost implicit stabilit și el.

Cu votul consilierilor locali, Municipiul Onești a devenit membru al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Apă Canal” Constanța, prima etapă necesară în vederea predării serviciului de apă și canalizare de către SC Domeniul Public și Privat SA (DPP) către un operator regional.

În privința operatorului, Comisia de analiză și evaluare a scrisorilor de intenție privind furnizarea/prestarea serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare în municipiul Onești a ales ca acesta să fie societatea RAJA Constanța.

În urma analizei efectuate, Comisia de analiză și evaluare a scrisorilor de intenție privind furnizarea/prestarea serviciului public de alimentare cu apă și canalizare în municipiul Onești printr-o asociație de dezvoltare intercomunitară, recomandă ca oportună și favorabilă intereselor municipiului Onești, aderarea la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară <Apă Canal> Constanța, și delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare către operatorul regional RAJA SA Constanța, se arată în raportul comisiei formată din Nicolae Gnatiuc, Mihai Dumitru, Alexandru Cristea, Gelu Panfil și Laura Abageru.

Consilierii oneșteni au fost de acord în unanimitate cu propunerea comisiei, ceea ce înseamnă că noul operator al serviciului de apă din Onești va fi RAJA Constanța.

În afară de RAJA Constanța, și-au mai manifestat intenția de a prelua serviciul de apă și canalizare al orașului alți doi operatori: SC APAVITAL SA Iași și SC Compania Regională de Apă Bacău SA (CRAB).

“Cred că nu este nimeni în această sală care nu și-ar fi dorit ca serviciul să fie preluat de operatorul regional, dar, din păcate, această procedură nu a fost dusă până la capăt. Am avut mai multe discuții cu cei de la CRAB, dar până pe 15 aprilie – termenul limită – doar doi operatori au depus clarificările solicitate de noi privitoare la problemele ridicate de membrii comisiei. Între cei doi nu s-a regăsit CRAB, deși ne-am fi dorit să analizăm și oferta lor. Pe de altă parte, RAJA Constanța este operatorul care îmi dă cea mai mare încredere că vor fi rezolvate repede o parte dintre problemele cu care ne confruntăm de atâta timp. Este o decizie pe care mi-o asum și în care cred, cu aceeași părere de rău că nu am găsit aceleași intenții la operatorul regional (n.r. – CRAB), a declarat primarul Nicolae Gnatiuc.

“Au fost două criterii importante pe care le-am avut în vedere când am decis să mergem către RAJA Constanța, un operator care vine de la 400 de kilometri depărtare: prețul cel mai bun și programul cel mai avantajos”, a declarat consilierul PSRo Alexandru Cristea.

Gheorghe Ene, consilier PNL: “Și eu îmi doream să facem parte din CRAB, dar cred că nici nu a fost voință din partea lor. Îmi pare că în litigiile pe care noi le avem cu vechiul operator, SC Apă Canal, CRAB s-a situat mai degrabă de partea acestuia. CRAB a rămas la nivel de vorbire, nu au reușit să ne trimită în acest interval de timp ceva scris, ca să ne arate ce intenționează să facă cu acest serviciu de apă. RAJA Constanța m-a convins cu prețul și cu programul de furnizare al apei”. 

Mihaela Bădic Geaboc, consilier ALDE: “Nu știu dacă e cea mai bună alegere, sper ca oferta lor (n.r. – RAJA Constanța) să rămână aceeași și după ce le vom delega gestiunea serviciului de apă și canalizare”.