Săptămână DECISIVĂ! Ce se va întâmpla cu RAFO dacă lichidatorul nu găsește un cumpărător pentru rafinăria din ONEȘTI

0
4230

După ce la prima licitație de vânzare a RAFO Onești nu s-a prezentat nimeni, la sfârșitul acestei săptămână, mai precis vineri, 27 aprilie, la sediul lichidatorului se va ține o nouă licitație pentru rafinăria aflată în insolvență.

De această dată, prețul de pornire va fi de 50 de milioane de dolari fără TVA, cu 10 milioane de dolari mai puțin față de prima licitație, la care nu s-a prezentat nimeni.

Dacă Casa de Insolvență Transilvania (CITR) nu reușește să găsească un cumpărător nici din a doua încercare, aceasta este împuternicită de creditorii RAFO Onești, prin planul de reorganizare aprobat în decembrie 2017, să continue licitarea platformei industriale cu încă două praguri de discount, dar nu la mai puțin de 30 de milioane de dolari, informează cotidianul.ro.

Practic, creditorii RAFO Onești, dintre care majoritar este Petrochemical Holding GmbH, companie condusă de fostul oligarh rus Iakov Goldovski, ar fi de acord cu vânzarea RAFO chiar și la jumătate din valoarea cerută inițial!

Caietul de sarcini, care costă 24.000 de euro, ar fi fost cumpărat de un investitor străin înaintea licitației de data trecută, după cum UNU pe Trotuș a scris AICI.

Totuși, compania respectivă nu s-a mai înscris și la licitație.

Pentru participarea la licitație este nevoie de depunerea unei garanții de 2 milioane de dolari.

Potrivit planului de reorganizare a RAFO Onești, viitorul cumpărător va fi obligat să păstreze domeniul de activitate cel puțin cinci ani, mai notează sursa citată.

“Prin vânzarea la valoarea de piață a activelor companiei, se estimează că cei care au creditat societatea își vor recupera circa 57% din creanțe, în timp ce, în ipoteza falimentului și a cedării activelor la valoarea de lichidare, gradul de recuperare ar fi de doar 34,36%, se arată în planul de reorganizare.

Rafinăria are datorii de circa 330 milioane lei şi se află de mai mulţi ani în conservare, activitatea fiind în prezent inexistentă. Unitatea mai are doar 80 de angajaţi, este capabilă să producă imediat carburanți de tip Euro 5, iar pentru repornirea ei este necesară o infuzie de capital. De-a lungul timpului, au existat zvonuri ori simple declarații ale sindicaliștilor privind investitori interesați de RAFO. Nimic nu a fost însă asumat oficial, nimic nu s-a concretizat”, mai scrie cotidianul.ro.