În condițiile care o bandă de circulație de pe centura orașului (preponderent pe str. Libertății) este mai mereu ocupată de mașini de transport marfă, remorci, mașini de salubritate, capuri de tir sau alte asemenea, consilierii oneșteni au stabilit un cuantum al amenzilor foarte ridicat pentru proprietarii acestora, menit să descurajeze această practică.

Foarte mulți șoferi oneșteni s-au plâns că din cauza acestor mașini de transport ori remorci nu se mai pot asigura cum trebuie atunci când ies pe strada Libertății de pe un drum lăturalnic sau de la supermarketul Lidl, din zona de sus.

“Trebuie să ieși cu botul mașinii în banda de mers, și nici așa nu vezi întotdeauna dacă vine cineva din stânga. Pe deasupra, de multe ori pe strada Libertății se circulă mai cu viteză, așa că Doamne-ferește să ieși cu mașina prea mult în stradă, determinat de lipsa vizibilității, că oricând te poți trezi cu unul în tine, a comentat un oneștean dintre sutele care au semnalat această problemă.

La inițiativa primarului Nicolae Gnatiuc și a consilierului local Gelu Panfil, s-a stabilit ca șoferii care își vor mai parca tirurile/camioanele/remorcile, etc pe domeniul public să fie drastic amendați.

Astfel, staționarea vehiculelor/autovehiculelor pentru transport marfă cu masa maximă totală autorizată de peste 5 tone, a autovehiculelor pentru transport călători peste 8+1 locuri, cât și a tractoarelor, remorcilor și tuturor utilajelor agricole pe carosabil, pe domeniul public sau privat al municipiului Onești se sancționează cu amendă între 700-1.500 de lei – în cazul persoanelor fizice, și între 1.000 și 2.000 de lei – în cazul persoanelor juridice.

Fostul primar Emil Lemnaru a intervenit în timpul dezbaterii pe proiect spunând că amenzile sunt foarte mari – “unui amărât nu poți să-i dai amendă 1.000 de lei, că l-ai nenorocit, ar fi bine să fie reduse cu 60%”.

În urma acestei intervenții, la proiect s-a adus un amendament, votat de toți consilierii (mai puțin Lemnaru și Constantin Lazăr), prin care s-a stabilit ca șoferii care calcă pe bec în această privință să primească mai întâi un avertisment. Dacă și după primirea acestui avertisment nu vor lua mașinile de pe domeniul public sau privat al orașului, abia atunci șoferii în culpă vor fi amendați.