După ce o porțiune importantă din pietonalul podului peste râul Trotuș, de la ieșirea din Onești spre Bacău/Tg. Ocna, s-a desprins din construcție și s-a prăbușit în apă, și în condițiile în care autoritățile centrale amână începerea lucrărilor de reabilitare, la fața locului s-a intervenit cu… o mână de var proaspăt.

Până când autoritățile centrale vor lua în considerare strigătul de disperare al oneștenilor, podul peste râul Trotuș rămâne un pericol continuu, mai ales că o altă porțiune din pietonalul acestuia dă semne că n-ar mai rezista mult pe poziție și că va ajunge în apă.

Ieri, lucrători din cadrul DPP au trasat două dungi continue cu var de-a lungul podului, operațiune care are menirea de a-i avertiza pe șoferi că urmează o porțiune de drum îngustat. Dungile au fost trasate la aproximativ 60 de centimetri de bordură, ceea ce înseamnă că partea carosabilă s-a îngustat cu mai bine de un metru.

Această măsură era prevăzută a fi luată încă de la prima ședință pe 2017 a Comisiei Tehnice de Organizare și Siguranța Circulației Rutiere, când s-au stabilit toate restricțiile aflate azi în vigoare, în cazul podului peste Trotuș (restricții de viteză și de gabarit).

“Frecție la un picior de lemn, domnule! Acest pod trebuie să intre în reparație capitală, vă spun eu, care sunt inginer constructor și am <fumat> situații d-astea la viața mea. Problema nu e chiar atât de gravă, nu o să cadă el de tot, dar cu cât se amână lucrările mai mult cu atât se șubrezește mai tare și costurile de reabilitare vor crește. Asta, cu dungile de var, mă face să râd, n-ajută la nimic!”, ne-a declarat un fost inginer constructor, în prezent pensionar.

Podul peste râul Trotuș se află într-o stare de degradare avansată, iar în urmă cu câteva zile o porțiune important din pietonalul său s-a rupt și s-a prăbușit în apă. Înainte ca porțiunea respectivă să se desprindă și să cază în apă, autoritățile locale împrejmuiseră zona cu probleme cu un gard metalic, pentru a împiedica traficul pietonal.