La data de 15 decembrie a.c., în jurul orei 11.00 poliţiştii din cadrul Biroului Rutier Moineşti au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier în urma căruia şase persoane au necesitat îngrijiri medicale.

Din primele verificări s-a stabilit că, un tânăr de 23 de ani, din comuna Zemeş, în timp ce conducea un autoturism pe strada Lucăceşti, pe fondul vitezei neadaptate la condiţiile de drum, a pierdut controlul asupra direcţiei de mers, a pătruns pe contrasens şi a intrat în coliziune frontală cu un autoturism condus regulamentar de o femeie de 42 de ani.

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a celor doi conducători auto şi a patru persoane, cu vârstele cuprinse între 17 şi 59 de ani, pasageri în cele două autoturisme, care au fost transportaţi la spital.

Conducătorii auto au fost testaţi cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ şi li s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă. (foto: arhivă)

Pe timp de iarnă, comportamentul la volan al şoferilor diferă din cauza condiţiilor meteo, dar şi din cauza felului în care reacţionează autovehiculul. Astfel, POLIŢIŞTII RUTIERI VĂ RECOMANDĂ:

  • Plecarea dintr-un loc înzăpezit se va face uşor, nu se bruschează maşina. Dozaţi atent pedalele de acceleraţie şi ambreiaj, iar motorul trebuie turat puţin, în general pe la 2000 – 2500 rpm.
  • Nu bruscaţi comenzile maşinii şi măriţi distanţa obişnuită faţă de maşina din faţă. Frânarea se face mai greu pe drumuri acoperite cu zăpadă, e bine să ai o zonă tampon mai mare decât atunci când conduci pe drumuri uscate.
  • Folosiţi pe cât posibil frâna de motor.
  • Folosirea anvelopelor de iarnă este obligatorie, acestea oferă datorită materialului din care sunt construite o aderenţă mai bună atunci când termometrul scade, iar drumurile sunt acoperite cu gheaţă sau zăpadă.
  • O verificare a maşinii nu strică niciodată, astfel că înainte de a cădea primii fulgi, duceţi maşina în service pentru o verificare a sistemului de suspensie, sistemului de frânare, sistemului de răcire şi a motorului.
  • Verificaţi presiunea din roţi, e foarte important ca anvelopele să fie umflate la presiunea corectă, indiferent de anotimp, astfel se reduce riscul de pierdere a aderenţei iar consumul de carburant rămâne la cote normale.
  • Dacă maşina intră în derapaj, aceasta poate fi controlată prin contra-viraj: când autovehiculul patinează spre stânga, tragem de volan controlat în dreapta, încercând să îndreptăm maşina, şi invers. • Nu uitaţi de racletă, lopată, nisip şi lanţuri.
  • Redu viteza! Atunci când drumurile sunt acoperite cu zăpadă, trebuie neapărat să rulezi mai încet decât dacă ai conduce pe un drum uscat de vară. Oricât de bune ar fi anvelopele de iarnă pe care le ai şi oricât de sofisticate ar fi sistemele electronice de asistenţă, e clar că la o viteză mai mica e mai uşor de redresat maşina dacă pierzi controlul volanului.
  • Uşor cu acceleraţia şi frâna! În condiţii de aderenţă scăzută trebuie să ai mai multă grijă cu pedalele de acceleraţie şi frână. Dacă accelerezi brusc pe zăpadă, roţile motrice vor pierde aderenţa, iar tu s-ar putea să pierzi controlul. La fel şi cu frânarea, dacă apeşi brusc pedala de frânare, roţile se pot bloca, iar asta înseamnă că te transformi într-o sanie pe roţi.
  • Atenţie la curbe! Încetineşte uşor înainte de intrarea într-o curbă şi nu accelera brusc în timpul virajului
  • Atenţie sporită la pietoni, pentru că mulţi dintre aceştia traversează fără să estimeze faptul că automobilele opresc mai greu din pricina zăpezii.

Sursa: IPJ Bacău