Pe 10 și 11 august, în satul Curița, comuna Cașin, va avea loc a doua ediție a competiției de off-road Cupa “Curița-Sticlărie”. Va fi o competiție altfel, în care accentul se va pune pe navigația în teren accidentat și mai puțin pe viteza cu care concurenții vor parcurge traseul stabilit de organizatori (detalii AICI).
Cupa “Curița-Sticlărie” s-a născut din pasiunea extraordinară pe care o are față de off-road Marius Dima.
Marius Dima are 45 de ani, dar nu tot timpul a iubit acest sport. Chiar dacă stă mai mereu în preajma mașinilor – Dima deține un service auto la Curița de mai mulți ani – off-road-ul a devenit pentru el un hobby abia acum vreo 3-4 ani.
“Îmi luasem un ATV și obișnuiam să mă mai plimb cu el pe coclauri, când îmi permitea timpul. Atunci mi-am descoperit această pasiune. Dar am devenit mai dedicat cam de un an încoace”, spune Marius Dima, cel care a “gândit” tot proiectul Cupa “Curița-Sticlărie”: “Participasem la Trofeul <Dacii Liberi> de la Slănic Moldova, mi-a plăcut spectacolul de acolo și mi-am zis: <de ce nu și la Curița o astfel de întrecere?>”
Reporter: Iar anul acesta a venit deja consacrarea…
Marius Dima: Da. Am câștigat locul I la Trophy, clasa Standard A, la Trofeul “Dacii Liberi” de la Slănic Moldova, avându-l copilot pe Vasile Gheorghioiu. Pentru mine a fost o victorie cu atât mai mare cu cât nu am o experiență foarte bogată în acest sport, iar condițiile meteo nu au fost tocmai favorabile.
Reporter: Mai mult ca sigur că Marius Dima ar fi avut șanse mari să triumfe și la Cupa “Curița-Sticlărie”, dacă ar fi participat.
Marius Dima: Nu știu dacă aș fi câștigat sigur, dar aș fi fost printre favoriți. Regulamentul FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv) nu permite, însă, să fii în același timp și organizator, și concurent. Ceea ce cred că este fair-play, pentru că dacă aș fi fost lăsat să concurez aș fi avut un avantaj față de ceilalți piloți, traseul competiției fiind făcut de directorul de traseu împreună cu mine.
Reporter: Păi și nu te vor mânca palmele în timpul întrecerii de la Curița?
Marius Dima: N-am de ales. Dar mă mulțumesc cu statutul de organizator, vreau ca totul să iasă perfect. Am ambiții mari cu această competiție.
Reporter: Dacă nu vei fi la startul Cupei “Curița-Sticlărie”, înseamnă că trebuie să ne așteptăm să te regăsim printre concurenți la alte competiții similare.
Marius Dima: Îmi doresc enorm, dar e mai complicat. Pe lângă faptul că off-road-ul este un sport foarte scump, trebuie să mai ai și timp să faci asta în cadru organizat. Iar eu, cu service-ul auto pe care îl am la Curița, nu prea pot pleca cu zilele de-acasă. Dar să duc eu această competiție la nivel înalt, că voi fi mulțumit!
Cupa “Curița-Sticlărie” se compune din două părți, ca orice etapă din Campionatul Național de Off-Road: cea de navigație (Trophy) și superspeciala (Trialul) – detalii AICI.
Trialul este un show creat pentru a arăta spectatorilor prin ce “chinuri” trec mașinile și echipajele în zilele din munți. Directorul tehnic al competiției este Gheorghe Zărnescu, și el tot din Curița, care a contribuit esențial și la desfășurarea ediției inaugurare.
Sponsorii Cupei “Curița-Sticlărie” sunt: Dima Autoservice Curița, Auto OK Onești, Ferma Bogdănești, Jidvei, Agrishop Onești, Bio Trade Cașin, Măcelăria Roger&Bunghez.
Evenimentul se desfășoară cu sprijinul Primăriei Cașin și al Consiliului Local Cașin.
Înscrierile au început pe 10 iulie și vor fi deschise până pe 10 august, în prima zi de concurs la numărul de telefon: 0751.526.921 (persoană de contact: Marius Dima).
Rămâneți alături de UNU PE TROTUȘ pentru a afla alte detalii interesante legate de concurs: ce premii vor fi puse la bătaie de către organizatori, descrierea traseului, ce alte surprize au pregătit organizatorii pentru concurenți și pentru publicul spectator.