Lucrători din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au intervenit, astăzi, pe DN 11, pe o porțiune situată pe raza comunei Helegiu, pentru creșterea rugozității părții carosabile și implicit a siguranței rutiere.

Microfrezarea părții carosabile face ca aderența cauciucului la suprafața de rulare să crească, astfel că siguranța rutieră crește și ea.

În 2018, CNAIR a achiziționat un aparat pentru măsurarea texturii și rugozității drumurilor și autostrăzilor.

Echipamentul GRIPTESTER și pendulul SRT se utilizează pentru evaluarea rugozităţii la toate categoriile de drumuri cu îmbrăcăminţi bituminoase. „Testul de rugozitate înseamnă aderența cauciucului la suprafața de rulare. Niciun km de autostradă nu este deschis traficului dacă nu trece testul de rugozitate. Pentru acest test utilizăm echipamentul GRIPTESTER și pendulul SRT”, spunea, la vremea respectivă, un reprezentant al CNAIR. (foto: captură video DRDP Iași)