(P)  

Măștile și vizierele vor fi realizate pentru uz intern, iar o cantitate însemnată de viziere vor fi donate unităților medicale  din localitățile în care Autoliv activează, inclusiv la Onești. 

O mică echipă din Brașov a dezvoltat mai multe concepte de viziere, prototipurile fiind realizate cu ajutorul imprimantelor 3D. După identificarea celor mai bune variante de materii prime de pe piață și punerea la punct a procesului de producție, astăzi la Brașov angajații Autoliv produc 2500 de viziere/zi. Acestea vor fi furnizate colegilor lor din toate organizațiile europene ale Autoliv, dar în același timp o serie de viziere vor fi donate unităților medicale din localitățile în care compania activează în România, inclusiv la Onești.

Echipa Autoliv din Lugoj este gata să producă până la 10.000 de măști de uz intern/zi.  

Având în minte importanța prioritară a siguranței angajaților, angajații Autoliv de la divizia de textile din Lugoj au acceptat provocarea de a-și adapta procesele de producție astfel încât să poată realiza măști textile. După mai multe încercări, a fost realizat primul prototip de mască, folosindu-se material textil ce era destinate producției de componente pentru airbag-uri. Pentru a respecta în mod cât mai strict standardele de siguranță și igienă a fost  identificată o soluție de sterilizare a măștilor cu ozon. Întrucât echipa și-a dorit realizarea de măști cât mai apropiate de cele mai bune alternative existente pe piață, au fost identificate și achiziționate materii prime specifice domeniului medical, iar prototipul de mască a fost îmbunătățit, s-a pus la punct procesul de sterilizare și de ambalare în mediu controlat.

Echipa Autoliv din Lugoj a produs și livrat deja peste 20.000 de măști colegilor din România. Obiectivul nostru este acela de a produce zilnic peste 10.000 de măști de uz intern și de a le livra tuturor colegilor din organizația europeană.

 “Cu toții trecem prin vremuri dificile, pline de incertitudine, dar la Autoliv credem cu tărie în capacitatea noastră de a găsi mereu un mod de a răspunde provocărilor. Din poziția de lider global în domeniul siguranței auto, am avut mereu capacitatea de a ne adapta procesele de producție nevoilor pieței. Acest lucru, coroborat cu urgența găsirii de soluții în fața virusului COVID 19, ne-a determinat să căutăm moduri în care putem să ne exploatăm eficient cunoștințele și capabilitățile. Cum angajații sunt principala noastră resursă, sănătatea și siguranța lor rămâne prioritatea numărul 1 a companiei. 

Pentru a ne putea relua în totalitate activitatea, pe lângă măsurile tradiționale de asigurare a igienei la locul de muncă, am înțeles rapid nevoia de a le oferi colegilor noștri echipamente de protecție, cele mai eficiente dovedindu-se până la această oră măștile și vizierele. Și pentru că într-un context de pandemie globală ne-am confruntat cu o ofertă limitată pe piață și prețuri speculative, am decis să le producem chiar noi. 

Mulțumirile și aprecierea se îndreaptă către cele două echipe care au participat în aceste proiecte, pentru rapiditatea și profesionalismul cu care au răspuns provocării, pentru timpul, pasiunea și energia pe care le-au investit pentru binele și siguranța colegilor lor. 

Cu aceeași determinare, agilitate și capacitate de inovare și adaptare, înțelegem că este cel mai bun moment pentru a demonstra că suntem capabili să depășim împreună aceste momente dificile și să salvăm în continuare cât mai multe vieți”, se arată într-un comunicat al Autoliv România.

Autoliv este liderul mondial în sisteme de siguranță auto, iar prin intermediul subsidiarelor sale dezvoltă, fabrică și livrează produse precum airbag-uri, centuri de siguranță, volane și sisteme de protecție a pietonilor, pentru cei mai mari producători din industria automotive. Autoliv are peste 65.000 de angajaţi în 27 de ţări, iar în România este prezentă din 1997, având circa 10.000 de angajați. În fiecare an, produsele Autoliv salvează peste 30.000 de vieți și contribuie la evitarea a de zece ori mai multe accidente grave. Angajații noștri împărtășesc pasiunea și viziunea noastră de a salva mai multe vieți, iar calitatea este elementul definitoriu pentru tot ceea ce facem.