Când a fost deschisă fabrica de la Onești, Autoliv își făcuse și un plan a evoluției numărului de angajați până la sfârșitul anului, angajările urmând să se facă respectându-se acest plan.
Doar că planul ar fi fost dat peste cap de fluctuațiile de personal, care au depășit previziunile. Chiar dacă nu se poate vorbi despre o criză a forței de muncă, conducerea Autoliv Onești a constatat că fluctuațiile de personal sunt mai mari decât se aștepta inițial, depășind marja prevăzută de 2%. Cel puțin asta susțin sursele UNU PE TROTUȘ.
În acest fel, procesul de recrutare de personal de către Autoliv nu mai cadrează cu ceea ce se stabilise la început, doar obiectivul rămânând neschimbat (la finalul anului fabrica de la Onești ar trebui să mizeze pe un număr de cel puțin 302 angajați).
“O fluctuație de personal <sănătoasă> se încadrează în 20 și 30 de procente, dar sunt companii, mai ales pe plan local, care ajung să aibă fluctuații mult mai mari, schimbând chiar și până la 80 la sută din angajați pe parcursul unui an.
Fluctuația de personal este un fenomen normal, dacă se petrece în anumite limite. De pildă, nu e firesc nici ca fluctuația de personal din cadrul unei companii să fie zero, pentru că asta înseamnă <lipsă de sânge proaspăt>.
Dacă fluctuația de personal nu depășește 20-30%, putem vorbi despre o stare de normalitate. Abia de la 30 de procente în sus apar problemele, cum ar fi disfuncționalități în organizare cu costuri foarte mari de recrutare, de training, acomodare pe post și altele cu repercusiuni importante asupra eficienței muncii”, ne-a spus un specialist în resurse umane.
La Onești există o adevărată criză a forței de muncă. În jur de 1.000 de locuri de muncă sunt disponibile în momentul de față, în diverse domenii, în principal ca urmare a plecărilor voluntare a angajaților, ele având la bază motive precum pachetul salarial, calitatea relațiilor interumane la locul de muncă, etc.