.

Chiar dacă o parte dintre oneștenii care au luat interviul de angajare au fost deja trimiși de Autoliv la specializare, la fabrica de la Sfântu Gheorghe, compania producătoare de sisteme de siguranță auto nu ar avea încă semnat un contract de închiriere ferm cu nimeni din Onești, astfel că pe marginea locului în care ar urma să funcționeze viitoarea unitate de lucru din oraș se poate discuta în continuare, mult și bine.

Din sursele noastre, la fel cum au stat lucrurile în cazul halei aflată în construcție de pe strada Victor Babeș, între Autoliv și omul de afaceri Alin Boholțeanu nu ar exista în momentul de față decât un “management agreement”, adică o înțelegere verbală, ceea ce nu înseamnă că reprezentanții companiei suedezo-americane vor și merge pe această variantă. Ei sunt mai misterioși, ăsta este stilul lor de lucru, nu le place să se facă vâlvă, dar în proporție de 99 la sută linia de producție se va face la Boholțeanu”, a ținut să precizeze, totuși, sursa UNU PE TROTUȘ.

Aceasta ne-a dezvăluit și cum au decurs negocierile dintre reprezentanții Autoliv și omul de afaceri Florin Pușcalău privind închirierea de către producătorul de sisteme de siguranță auto a halei ce se construiește vizavi de stadionul FC Onești și ce anume a dus la sistarea discuțiilor: “E adevărat că prima opțiune a celor de la Autoliv a fost hala lui Florin Pușcalău. S-au purtat mai multe discuții, și la Brașov și la Onești. Cred că au fost pe puțin 10-15 întâlniri. Florin a dat dovadă de toată deschiderea, nu e adevărat ce se vorbește, că ar fi cerut mai mulți bani pentru chirie. Pe de altă parte, ce ar fi însemnat 1.000 de euro pentru Autoliv? Nimic! Impedimentele au apărut din cauza E-ON. Pentru cei de la Autoliv era obligatoriu să se amenajeze un punct de transformare electric de mare putere, dar cred că toată lumea știe cât de greu se mișcă cei de la E-ON. Aici a fost problema. Autoliv nu a avut nicio garanție că E-ON le face punctul de transformare în timp util și de aceea s-au reorientat. Acel punct de transformare era o condiție esențială pentru ca Autoliv să facă fabrica la Florin Pușcalău, fiindcă ar fi urmat să le asigure lor energia necesară pentru a putea pune în funcțiune liniile de producție. Pe Florin l-a încurcat un pic treaba asta, fiindcă el a stat cu lucrările pe loc, el avea o înțelegere cu cei de la Autoliv să nu construiască hala decât după un anumit plan, să o configureze după cum ar fi hotărât Autolivul, planurile de fațadă erau concepute tot de Autoliv…”.

Hala lui Florin Pușcalău și spațiul deținut de Alin Boholțeanu n-au fost singurele variante luate în calcul de Autoliv. Din primăvara acestui an, când s-au hotărât să deschidă o fabrică la Onești, reprezentanții Autoliv au prospectat în continuu terenul, evaluând mult mai multe locații, cum ar fi Gospomas și alte hale din zona industrială a cartierului TCR. Spațiile lui Florin Pușcalău și Alin Boholțeanu au fost din start cele mai atractive, datorită poziției, având în vedere că muncitorii pot ajunge foarte ușor la lucru chiar și pe jos, eliminându-se astfel cheluielile cu transportul personalului.