Un fenomen întâlnit adesea – branduri care se vând în mall-urile din România cu 30 sau chiar și 50 la sută mai scump decât în multe alte țări europene – a fost explicat de ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Invitat în platoul Digi 24, Ilan Laufer, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat din România, a expus motivele pentru care se întâmplă ca hainele din mall-urile românești să fie mai scumpe decât cele din multe alte țări europene, deși veniturile românilor ne plasează la coada Uniunii Europene.

Anumite branduri sunt mai scumpe cu până la 30%, unele chiar cu până 50%. Lanțul producției în România nu afectează și nu reflectă costul. Inclusiv un brand foarte mare, Zara, are undeva la 30% din producția pentru femei în România, și asta nu înseamnă că noi avem prețuri mai mici aici.

În mod special, produsele Zara sunt mai scumpe aici decât în Spania, pentru că proprietarul acestui brand este un spaniol, Amancio Ortega, și aplică o politică de discount a prețurilor. Prețurile pe care le găsiți astăzi pentru Zara și brandurile din grupul lor în Spania și Portugalia sunt cu 30% mai ieftine decât în toate țările din Europa. Dar brandurile acestea sunt mai scumpe în România

Când vorbești de anumite branduri, problema este că nu avem compania-mamă în România și avem foarte multe companii care sunt francizate. Și costurile de franciză sunt destul de ridicate, iar asta le dă antreprenorilor o flexibilitate redusă de a face reduceri, de a avea un preț mai competitiv. Al doilea este faptul că în România, există și anumite costuri de logistică mai mari decât în alte țări. Și atunci când aduci marfă din alte țări, cum ar fi China, costul până în România crește semnificativ”, a spus Ilan Laufer, la Digi 24, potrivit digi24.ro.