Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că firma Eco Geodrum a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectarea nodurilor rutiere pentru conectivitatea la Autostrada A7. Contractul, finanțat din fonduri europene nerambursabile, este în valoare de 1.896.287,50 lei, fără TVA, și are o durată de opt luni pentru proiectare, dintre care șapte luni sunt alocate pentru elaborarea studiului de fezabilitate, anunță puterea.ro.

Nodurile rutiere vizate includ:

  • Zona Boboc–Cochirleanca pe tronsonul Buzău–Focșani al A7,
  • Zona Fetești–Borcea pe A2,
  • Zona Clinceni pe A0.

Aceste noduri rutiere au o utilitate duală, deservind atât interese civile, cât și militare, facilitând accesul către bazele aeriene Boboc și Borcea, precum și dezvoltarea infrastructurii locale și a mediului de afaceri. Există, de asemenea, posibilitatea deservirii unui nou aeroport civil în aceste zone.

Detalii despre tronsonul Buzău–Focșani al A7

Tronsonul Buzău–Focșani, parte a Autostrăzii A7 Ploiești–Pașcani, se întinde pe 82 de kilometri și are un cost estimat de 7,2 miliarde de lei. CNAIR a decis împărțirea acestui tronson în patru loturi, cu o durată de execuție de trei ani. Proiectul prevede construcția a peste 40 de lucrări de artă, inclusiv 23 de poduri, 15 structuri peste autostradă și trei pasaje peste calea ferată. De asemenea, sunt planificate șase noduri rutiere pe traseu.

Autostrada Ploiești–Pașcani (A7) este cel mai important proiect de infrastructură rutieră finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), având ca jaloane semnarea contractelor de execuție în 2023, finalizarea a 50% din lucrări până la sfârșitul anului 2024 și recepția lucrărilor în 2026.

Evoluție promițătoare pe tronsonul Buzău–Vadu Pașii

Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, ce aparține antreprenorului DORINEL UMBRĂRESCU, a raportat un stadiu fizic al lucrărilor de 35% pe tronsonul Buzău–Vadu Pașii, cu termen contractual de deschidere în 2024. Podul peste râul Buzău, parte a Lotului 1 Buzău–Vadu Pașii, cu o lungime de 1.360 de metri, este unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din țară. În martie, stadiul fizic al lucrărilor era de 28%, ordinul de începere fiind emis în decembrie 2022. Valoarea contractului pentru acest lot este de 689,29 milioane de lei, fără TVA, cu o durată de execuție de 20 de luni.

Atribuirea acestui contract către Eco Geodrum marchează un pas important în realizarea infrastructurii esențiale pentru conectivitatea și dezvoltarea regiunilor deservite de Autostrada Moldovei A7, contribuind semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România. (foto: puterea.ro)