În cadrul ultimei ședințe a Consiliului Local Onești, liberalii au prezentat rezultatul unui calcul al timpului pierdut de participanții la trafic în așteptarea trecerii peste podul peste râului Trotuș în condițiile actuale, când traficul a fost restricționat pe o singură bandă, pentru a permite desfășurarea lucrărilor de reabilitare/consolidare a obiectivului.

Calculul este pentru perioada în care podul peste râul Trotuș se va afla în reparații, iar rezultatul este halucinant: nu mai puțin de 147 de ani însumează timpii de așteptare până în aprilie 2020, când ar trebui să fie gata lucrările!

Consilierii menționați au realizat acest calcul pentru a fi folosit ca argument privind necesitatea reparării DJ 119 Onești – Gura Văii – Răcăciuni (varianta cea mai scurtă pentru cei care circulă pe ruta Onești – Bacău – DETALII AICI).

Algoritmul de calcul al timpului pierdut în așteptarea trecerii peste pod:

  1. Conform Hărții de trafic din România (din 2015), între Onești și Bacău în 24 ore circulau 3.501- 8.000 autovehicule.

S-a luat în calcul cifra medie de 5.750 autovehicule pe zi.

 

  1. În fiecare mașină sunt în medie minim 2 pasageri.

 Am luat în calcul că în fiecare autovehicul sunt 1,5 pasageri.

Deci zilnic trec peste pod minim 8.625 pasageri.

 

  1. Conform relatărilor și experiențelor proprii, timpul de așteptare variază între 15 minute și 60 de minute.

S-a luat în calcul cifra medie de 30 minute.

Deci timpul de așteptare însumat al pasagerilor care trec podul zilnic este de 4312,5 ore.

 

  1. Conform contractului, termenul de execuție al lucrării este aprilie 2020, adică minim 10 luni.

S-a luat în calcul  10×30, adică 300 de zile.

Înmulțind numărul de zile cu numărul de ore de așteptare zilnică, adică 300×4312,5  obținem 1.293.750 ore sau exprimat în ani 147,68 ani. (sursa foto: facebook.com/Claudiu Ștefănescu)