În cadrul ultimei ședințe a Consiliului Local Onești, liberalii au prezentat rezultatul unui calcul al timpului pierdut de participanții la trafic în așteptarea trecerii peste podul peste râului Trotuș în condițiile actuale, când traficul a fost restricționat pe o singură bandă, pentru a permite desfășurarea lucrărilor de reabilitare/consolidare a obiectivului.
Calculul este pentru perioada în care podul peste râul Trotuș se va afla în reparații, iar rezultatul este halucinant: nu mai puțin de 147 de ani însumează timpii de așteptare până în aprilie 2020, când ar trebui să fie gata lucrările!
Consilierii menționați au realizat acest calcul pentru a fi folosit ca argument privind necesitatea reparării DJ 119 Onești – Gura Văii – Răcăciuni (varianta cea mai scurtă pentru cei care circulă pe ruta Onești – Bacău – DETALII AICI).
Algoritmul de calcul al timpului pierdut în așteptarea trecerii peste pod:
- Conform Hărții de trafic din România (din 2015), între Onești și Bacău în 24 ore circulau 3.501- 8.000 autovehicule.
S-a luat în calcul cifra medie de 5.750 autovehicule pe zi.
- În fiecare mașină sunt în medie minim 2 pasageri.
Am luat în calcul că în fiecare autovehicul sunt 1,5 pasageri.
Deci zilnic trec peste pod minim 8.625 pasageri.
- Conform relatărilor și experiențelor proprii, timpul de așteptare variază între 15 minute și 60 de minute.
S-a luat în calcul cifra medie de 30 minute.
Deci timpul de așteptare însumat al pasagerilor care trec podul zilnic este de 4312,5 ore.
- Conform contractului, termenul de execuție al lucrării este aprilie 2020, adică minim 10 luni.
S-a luat în calcul 10×30, adică 300 de zile.
Înmulțind numărul de zile cu numărul de ore de așteptare zilnică, adică 300×4312,5 obținem 1.293.750 ore sau exprimat în ani 147,68 ani. (sursa foto: facebook.com/Claudiu Ștefănescu)