O delegație din partea Consiliului Local Onești ar putea ajunge, zilele acestea, la Bacău, pentru a cere Consiliului Județean asfaltarea în regim de urgență a două porțiuni de drum însumând circa 25 de kilometri, astfel încât șoferii care circulă pe relația Onești – Bacău să aibă la îndemână o nouă variantă de ocolire a restricțiilor de trafic ce au fost impuse după deschiderea șantierului la podul peste râul Trotuș.

Această variantă ar fi și cea mai scurtă dintre toate existente, doar că este aproape impracticabilă în momentul de față, din cauza stării foarte proaste a carosabilului. Este vorba despre ruta Onești – Gura Văii – Răcăciuni – Bacău, care însumează doar 61 de kilometri, fiind cu 14 kilometri mai scurtă decât cea mai scurtă dintre variantele de ocolire propuse până la acest moment, și anume Onești – Tuta – Târgu Ocna – Bârsănești – Bacău.

“Traseul care poate asigura descongestionarea traficului între Onești și Bacău pe podul peste Trotuș este Onești – Gura Văii – Răcăciuni – Bacău.

Consiliul Local Onești trebuie să ceară Consiliului Județean Bacău, administratorul DJ 119, ca, în regim  de maximă urgență, să repare și să aducă la parametrii corespunzători unui trafic ridicat traseul Onești – Gura Văii – Răcăciuni – Bacău”, se arată într-o luare de cuvânt a consilierei Elena Pașcu Apăvăloaie.

DJ 119 are o porțiune de aproximativ 18 kilometri plină de gropi, de la Onești până în localitatea Dumbrava, iar la Rădoaia există o porțiune de 5 kilometri de drum neasfaltat.

Rămâne însă ca și municipalitatea oneșteană să asfalteze porțiunea de drum care-i aparține, până la limita administrativă cu comuna Gura Văii.

“Noi ne-am dori să asfaltăm nu doar ieșirea din oraș spre Gura Văii, ci și pe cele dinspre Caraclău, dinspre Buciumi și altele. Doar că nu sunt bani. Am vorbit în acest sens cu ministrul Finanțelor, domnul Teodorovici, cu ocazia vizitei domniei sale în județul nostru, și sper ca la proxima rectificare bugetară să primim banii necesari efectuării acestor lucrări.

Altfel, susțin propunerea doamnei consilier Pașcu de a merge cu toții la Consiliul Județean pentru a-i convinge de necesitatea asfaltării acestui drum. Împreună trebuie să găsim cele mai bune soluții”, a spus primarul Nicolae Gnatiuc.

Celalalte variante de ocolire existente în momentul de față sunt mult mai lungi decât varianta Onești – Gura Văii – Răcăciuni – Bacău:

Onești – Adjud – Bacău = 98 km

Onești – Moinești – Bacău = 94 km

Onești – Tuta – Tg. Ocna – Bărsănești – Bacău = 75 km.

Lucrările la podul peste râul Trotuș sunt în plină desfășurare și se estimează că vor fi gata peste aproximativ 10 luni. (sursa foto: Claudiu Ștefănescu)