LaDoiPași, franciza Metro Cash&Carry, este un brand sub care mai mulți antreprenori locali și-au dezvoltat deja o adevărată rețea de magazine alimentare de proximitate. Potrivit datelor companiei, în momentul de față, cel mai mare lanț de magazine LaDoiPași deținut de aceeași companie numără deja 10 unități. Retailerul nu a dorit să specifice însă cine este în spatele acestei rețele, scrie economica.net.
Conform informațiilor Economica, unul dintre cei mai importanți francizați ai Metro este compania Magazinele Atos SRL, deținută, potrivit termene.ro, de antreprenoarea Florina Cap. Atos operează 6 magazine LaDoiPași în județul Bihor, dintre care unul a fost inaugurat anul acesta.
Potrivit datelor Ministerului Finanțelor Publice, Atos a raportat în 2020 o cifră de afaceri de 12,1 milioane de lei, cu 22% peste nivelul din 2019, are o rată a profitabilității de 2,5% și un număr de 25 de angajați. Astfel, raportat la cele cinci magazine LaDoiPași pe care le opera, reiese un rulaj mediu net per magazin de aproximativ 2,4 milioane de lei.
Agentul Profi are profituri de peste 19%
În cazul lanțului de magazine Profi, controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners, doar o parte dintre magazine sunt operate printr-un sistem similar francizei, de entități pe care retailerul le-a numit „agenți” Profi. Vorbim, de fapt, despre foști angajați sau de alți profesioniști în retail organizați sub formă juridică care preiau unul sau mai multe magazine Profi spre administrare. În momentul de față, cel mai mare lanț de magazine Profi condus de același „agent” este format din 4 unități din Brașov și este administrat de societatea Rebo Food SRL, deținută de antreprenorul Sorin Iordache.
Din datele termene.ro, Rebo Food SRL a raportat anul trecut o cifră de afaceri netă de 2,2 milioane de lei, cea mai mare din istoria companiei, cu 57,2% mai mare față de anul anterior și o marjă a profitului net de 8,1% (184.600 de lei vs 282.500 de lei în 2019). Compania are 42 de salariați și a fost înființată în 2014. În 2019, marja profitului net al companiei a fost de 19,6%.
Raportat la numărul de magazine, agentul Profi a avut un rulaj mediu anual de aproximativ 565.300 de lei per magazin. (foto: imagine ilustrativă)