Site-ul de satiră Times New Roman, care are peste 500.000 de fani, a strâns doar câteva like-uri la ultimele postări după ce  rețeaua Facebook a scăzut la zero reach-ul portarului, asimilându-l cu unul care promovează știri false, informează paginademedia.ro.

“TNR a fost considerat de Facebook ca fiind fake news. Știu că de multe ori noi doar prezicem viitorul dar totuși…”, a scris Alex Dona, managing partner TNR și responsabilul cu vânzările, pe pagina sa de Facebook.

Rețeaua de socializare Facebook a început și în România ofensiva contra paginilor care promovează știrile false, reach-ul știrilor postate fiind scăzut la zero.

Reach-ul unei campanii într-un anumit mediu de comunicare este dat de totalitatea utilizatorilor UNICI, care au activat în acel mediu de comunicare în perioada campaniei.

Pe o pagină de Facebook, spre exemplu, reach-ul este dat de totalitatea utilizatorilor (fani şi prieteni ai fanilor), care au activat cel puţin o dată în reţea într-o perioadă dată şi care ar fi putut vedea un mesaj publicat pe pagina respectivă (deci au fost expuşi mediului).

Reach-ul e un indicator important pentru că îl comparăm cu numărul de reacţii, sau numărul de vizitatori unici trimişi pe un LP, sau numărul de afişări al unui banner şi aflăm cât de bine ne-am comunicat campania.