(P)

13 agenții de turism, dar și Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) au fost amendate de Consiliul Concurenței după ce s-a constatat că agențiile de turism și-au coordonat politicile comerciale, cu scopul de a nu permite scăderea prețurilor pachetelor turistice oferite, informează zf.ro.

În total, pentru practici neconcurențiale, constatate în perioada iunie 2013 – septembrie 2016, cele 13 agenții de turism și ANAT au fost amendate cu 11,4 milioane de lei (circa 2,45 milioane de euro), cea mai mare amendă fiind primită de Touring Europabus România, parte a grupului Eurolines – 5,4 milioane de lei (1,1 milioane de euro).

Agenţiile nu au redus sub un anumit nivel preţul de vânzare către clienţi pentru produsele comer­cializate. Printre aceste produse se numără bile­tele de avion în zboruri de tip charter.

De asemenea, Consiliul Concu­renţei subliniază că cele 13 firme au limitat sau au eliminat campaniile promo­ţionale ale companiilor con­curente care ofereau reduceri sau gra­tuităţi clienţilor şi şi-au împărţit nu­mărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel în mod artificial oferta în vederea creşterii preţului de vânzare”, scrie sursa citată.

Comenteaza aici