13 agenții de turism, dar și Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) au fost amendate de Consiliul Concurenței după ce s-a constatat că agențiile de turism și-au coordonat politicile comerciale, cu scopul de a nu permite scăderea prețurilor pachetelor turistice oferite, informează zf.ro.
În total, pentru practici neconcurențiale, constatate în perioada iunie 2013 – septembrie 2016, cele 13 agenții de turism și ANAT au fost amendate cu 11,4 milioane de lei (circa 2,45 milioane de euro), cea mai mare amendă fiind primită de Touring Europabus România, parte a grupului Eurolines – 5,4 milioane de lei (1,1 milioane de euro).
“Agenţiile nu au redus sub un anumit nivel preţul de vânzare către clienţi pentru produsele comercializate. Printre aceste produse se numără biletele de avion în zboruri de tip charter.
De asemenea, Consiliul Concurenţei subliniază că cele 13 firme au limitat sau au eliminat campaniile promoţionale ale companiilor concurente care ofereau reduceri sau gratuităţi clienţilor şi şi-au împărţit numărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel în mod artificial oferta în vederea creşterii preţului de vânzare”, scrie sursa citată.