(P)    

Startul lucrărilor de reabilitare a podului peste râul Trotuș, de la ieșirea din Onești spre Bacău/Tg. Ocna, va mai întârzia o perioadă – a anunțat, azi, în cadrul ședinței Consiliului Local, primarul Nicolae Gnatiuc. Edilul-șef a explicat că s-a ajuns în această situație din cauza apariției unor costuri suplimentare ulterior semnării contractului de execuție cu firma oneșteană Confer Group SRL.

La patru luni de la semnarea contractului de execuție pentru proiectul investițional “Proiectare, Verificare tehnică, Asistență tehnică și Execuție lucrări la Obiectivul Reabilitare pod pe DN 11, km 129+831 peste râul Trotuș, județul Bacău”, constructorul Confer Group SRL Onești nu a început încă lucrările de reabilitare a podului. Și nici semne pozitive nu sunt în această privință. Dimpotrivă.

Primarul Nicolae Gnatiuc a prezentat situația la zi, una deloc roză, dar a ținut să specifice că “durata contractului este de 12 luni de la data emiterii ordinului de începere a acestuia, iar constructorul care a câștigat licitația (n.r. – Confer Group SRL Onești) este încă în contract”.

Problemele apărute în cazul reabilitării podului peste râul Trotuș din Onești sunt de ordin financiar.

Concret, costul lucrărilor de execuție au crescut cu aproximativ 25-30 la sută față de cel calculat inițial, după ce a fost majorat salariul pe ramură (n.r. – în domeniul construcțiilor), iar constructorul a socotit că necesarul de materiale este și el mai scump față de cel stipulat în documentația care a stat la baza atribuirii contractului. “Constructorul (n.r. – Confer Group SRL Onești) ne-a transmis că necesarul de materiale este mai mare decât cel prevăzut în documente. Am făcut un calcul și costurile de execuție cresc cu circa 10-15 la sută. Iar cu majorarea salariului pe ramură, valoarea proiectului ajunge să fie cu aproximativ de 25-30 la sută mai mare. Atenție, mare parte din bani vin de la Minister (n.r. – Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice)!

Cum este greu de crezut că MDRAP va suplimenta bugetul alocat inițial (este vorba de o creștere de circa 1,7 milioane de lei, în condițiile în care valoarea totală a contractului este de 8,1 milioane de lei, din care 7,74 provin de la MDRAP), rămâne că Primăria Onești să găsească resursele financiare necesare pentru susținerea proiectului.

Primarul Nicolae Gnatiuc a spus că fie diferența fie va fi suportată de la bugetul local (ceea ce ar însemna un efort financiar foarte mare și văduvirea altor capitole de investiții importante) ori se va contracta un credit prin care să se acopere această diferență.

Edilul-șef al Oneștiului a mai avansat și alte două variante, una albă – restul de bani să fie completat dintr-o rezervă ministerial, și una neagră – podul să nu se mai repare.

Podul peste râul Trotuș din Onești se află într-o stare avansată de degradare, uzura accentuată a acestui obiectiv strategic, care face legătura între Moldova și Transilvania, fiind inspectat, de-a lungul timpului, de trei miniștri ai Transporturilor.

Ordinul de execuție privind reabilitarea podului peste râul Trotuș din Onești de către societatea Confer Group SRL Onești a fost semnat de primarul Nicolae Gnatiuc pe 3 decembrie 2018 (detalii AICI).

 

Comenteaza aici