Supermarket
(P)

În urma investigaţiilor inspectorilor alimentari, 22,78% dintre produsele verificate din România, au conţinut diferit faţă de cele din Occident, potrivit unui studiu prezentat de Paul Anghel, directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, scrie Mediafax.

Astfel, alunele din ciocolata Milka reprezintă doar 17%, faţă de conţinutul produselor din aceeaşi gamă din Italia, de 22% de alune.

Băuturile Fanta conţin 5% suc de portocale în România, pe când cele din Franţa şi Italia conţin 10%. Aceeaşi situaţie este şi în cazul băuturile Freeway, care conţin 3% suc de portocale în România, iar în Italia, 20%.

Knorr Bază pentru mâncăruri Cub de pasăre: produsul din România prezintă un conţinut de extract de carne de pasăre de 0,1% în timp ce acelaşi produs comercializat în Franţa Danemarca şi Cipru prezintă în compoziţie 1% carne de pasăre. Produsul din România conţine 2% grăsime de pasăre în timp de acelaşi produs comercializat în Danemarca şi Malta prezintă 3% grăsime de pasăre.

Dr. Oetker Pudding Powder Chocolate (praf de budincă cu gust de ciocolată, produs în România de SC Dr Oetker Ro srl, Curtea de Argeş) are pentru România și Bulgaria procentul cel mai mare de grăsimi totale 3,1% față de 1,5% în Germania şi Olanda și 1,7%  în Italia.

IGLO – 15 Fish Finger (produs congelat, preambalat, reprezentat de batoane de file de peste marin de Alaska, dezosat, pane, preprăjit, producător Frozen Fish Internaţional Gmbh Germania) este cu un conținut mai scăzut de pește, 58%, faţă de Germania şi Olanda unde procentul de peste declarat este de 65% și mai multă apă, care în Germania nu este deloc.

Kinder -Pingui – Produsul din România şi Bulgaria prezintă conţinutul de lapte de 21% fată de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca, Franţa, Olanda și Finlanda. Produsul comercializat în România şi Bulgaria prezintă conţinutul de proteine de 5,3% față de acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda care prezintă conţinutul de proteine de 7%.

Produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% fată de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care şi prin denumire este adresat copiilor. (foto: mediafax.ro)

Articolul integral AICI