RAJA SA, operatorul sistemului public de alimentare cu apă și canalizare din Onești, explică, pe înțelesul tuturor, într-un comunicat de presă, de ce s-a întâmplat ca apa potabilă să nu ajungă în toate locuințele din oraș, odată cu reluarea furnizării apei, chiar și cu program, după remedierea avariei de pe conducta de aducțiune din cartierul Buhoci.

“La solicitarea mai multor utilizatori, venim în sprijinul acestora și a celorlalți cetățeni ai municipiului Onești cu următoarele precizări:

În scopul refacerii rezervei proprii de apă, rezerva fiind redusă semnificativ în urma repetatelor avarii pe conducta de aducțiune aparținând CRAB, în seara zilei de 19.09.2019 și în dimineața zilei de 20.09.2019 RAJA S.A. a furnizat apă cu program locuitorilor municipiului Onești.

Pentru ca apa furnizată în acest timp să ajungă și în zonele mai îndepărtate de punctul de distribuție al apei potabile (stația de tratare și înmagazinare Cuciur), ținând cont de configurația localității și a rețelelor, dacă în rezervor există înmagazinat un volum mai mic de cel puțin 8.500 mc de apă, tehnic nu există posibilitatea ca apa potabilă să ajungă în cantități suficiente pe rețelele din aceste zone.

Până în momentul de față, volumul de apă furnizat de CRAB, intrat în rezervorul de la stația de tratare și înmagazinare apă Cuciur, a permis acumularea a doar 6.000 mc apă, fapt pentru care apa nu a ajuns pe rețelele din cartiere.

Un alt factor care a cauzat lipsa apei pe rețelele acestor zone este consumul foarte mare, mult peste limita normală, înregistrat în zona centrală a localității.

Dacă toate condițiile de acumulare a apei se mențin, cel târziu mâine dimineață preconizăm că apa potabilă va ajunge în toate zonele municipiului Onești, după care vom depune toate eforturile pentru reluarea furnizării apei potabile în regim permanent în cel mai scurt timp”, se arată în comunicatul de presă emis de RAJA Onești.