34 de poduri din țară sunt un adevărat pericol pentru șoferii care le tranzitează zilnic, după ce în niciunul din ele nu s-a mai investit nici un leu de peste jumătate de veac, scrie observator.tv.

“Podul de piatră s-a dărâmat, a venit apa şi l-a luat! Ceea ce în copilărie era un simplu joc, acum nu mai e de joacă! Podul de la Pucioasa, vechi de aproape 110 ani, este într-o stare avansată de degradare. Deşi, în 2014, a suferit mari avarii, nici acum nu arată mai bine. Fierul din structura de rezistenţă a pocnit şi oricând poate reprezenta un adevărat pericol”, mai scrie sursa citată, care întocmit și o listă cu cele mai periculoase 34 de poduri din țară.

Unele poduri ajung în clasă tehnică cinci pentru că, pe de o parte, sunt vechi ele, ca structură, construcţia lor este veche. Pe de altă parte, au probleme legate de suprastructură, nu de infrastructură. Din cauza traficului neconform, ca să spunem aşa, cu încărcături mai mari decât cele permise, ele suferă deteriorări, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru sursa citată.

Lista podurilor periculoase din țară:

Podurile de pe ruta Băldana-Târgovişte-Sinaia – DN 71

Pod Măraşeşti-Tecuci – DN 24

Podul de peste Teleormănel, Argeş, – DN 67B

Podul de pe DN 2F Vaslui – Bacău

Podul de peste râul Suceava, din Dorneşti, pe DN 17A

Podul CFR de peste râul Prahova, de pe DN1

Podul Adunaţii-Copăceni, de pe DN5

Podul Dumbrava, Timiş, de pe DN 68 A

Podul Vădana, Timiş, de pe DN 68 A

Pod Dobra, Timiş, de pe DN 68 A

Pod Lăpuşnic, Timiş, de pe DN 68 A

Podurile de la Rachelu, Tulcea, de pe DN 22

Podul de la Tariverde, Constanţa, de pe DN 22

Podul de peste râul Bâsca Chiojdului, de pe DN 10

Podul de la Titu, de pe DN 7

Podul de peste râul Târlung, de pe DN 10

Podul de peste râul Teleajen, de pe DN 1A

Podurile de pe DN 2M

Podul de la Mărăcineni, Buzău, de pe DN 2

Podul de la Soveja, de pe DN 2L

Podul de pe DN 73 A

Podul de pe DN 3

Podul de pe DN 13E

Podul de pe DN 65A

Podurile de pe DN 54

sursa: CNAIR

Podul peste râul Trotuș, de la ieșirea din Onești spre Bacău/Tg. Ocna, nu se găsește pe această listă, după cum se poate observa, ceea ce înseamnă că în țară sunt astfel de structuri care se prezintă într-o stare mult mai proastă.