Doar două zile nu şi-a cerut tribut Şoseaua Morţii. Până ieri dimineaţă, când trei tineri şi-au pierdut viaţa pe Drumul Naţional 2, după ce au intrat cu maşina într-un copac (DETALII AICI). Iar următoarea tragedie este doar la o depăşire distanţă pe şoseaua care leagă Capitala de Moldova.

Soluţii ar fi. Montarea de separatoare şi reconfigurarea drumului, au spus specialiștii, pentru observatornews.ro.

Este cel mai recent accident petrecut pe Drumul Naţional 2 dintr-un şir fără sfârşit. Şoseaua, care are mai bine de 400 de km, leagă Bucureştiul de Moldova. Peste 220 de oameni au murit aici în ultimii trei ani. Dovadă stau zecile de cruci de pe marginea drumului. Şi maşinile făcute praf. Un drum extrem de periculos pentru şoferii care îl traversează.

Viteza și neatenția la volan fac numeroase victime în accidente rutiere

Filmări de pe mai multe camere de bord arată pericolul la tot pasul. Şoferi grăbiţi, depăşiri interzise şi pietoni care traversează pe unde vor.

”Cel mai nenorocit. Aproape în fiecare zi avem câte un accident. Asta e cel mai grav”. Tragedii care ar putea fi evitate dacă s-ar monta separatoare de sens mai ales în curbe sau în pantă, spun specialiştii.

Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere: ”Timp de 10 ani de zile am tot cerut separatoare de sens. Acolo este un pol mai negativ, nimeni nu a făcut nimic”.

Cam singurele lucruri făcute în ultimii 4-5 ani pe E85 au fost instalarea ca experiment a acestor butoaie. În mod normal, atunci când o maşină intră în ele, ar trebui să fie respinsă din parapet înapoi pe sensul de mers. Spun experiment pentru că aşa a rămas. A fost instalat doar pe o porţiune de aproximativ 500 de metri.

Soluția care ar salva vieți pe “Drumul Morții”

În plus, drumul ar trebui reconfigurat astfel încât din o bandă şi jumătate pe sens să se poată circula alternativ când pe două benzi, când pe una singură, în funcţie aglomeraţie.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: ”Noi spunem despre soluţia asta de ani de zile. Nu ar fi prea costisitor. Puţin asfalt şi întărirea acostamentului acolo unde este necesar, parapet şi ceva vopsea. Marcajele trebuie făcute bine”.

Soluţia propusă funcţionează deja pe porţiunea de 10 kilometri dintre Sineşti şi Moviliţa. În mai bine de doi ani nu a fost niciun deces. Şoferii în schimb se plâng că în zonă se circulă bară la bară când e aglomerat. În lipsa unor măsuri, Drumul Morţii nu se va dezminţi. Numai în weekend-ul trecut, şapte persoane au murit iar alte cinci au avut răni grave. (foto mare: ISU Bacău; foto mic: captură video)