.

UPDATE – 15.34: Unul dintre responsabilii din cadrul Primăriei cu achiziționarea serviciului pirotehnic din noaptea de Revelion ne-a făcut precizarea că focul de artificii din acest an a costat 30.000 de lei, suma prezentată de noi – 50.000 de lei – reprezentând plafonul maxim pe care autoritățile locale erau dispusă să-l plătească.

Focul de artificii cu care Primăria Onești îi așteaptă pe toți locuitorii orașului care vor să petreacă trecerea dintre ani în Piața Catedralei va avea o durată de 14 minute, după cum a fost stipulat de autoritățile locale în scrisoarea de intenție privind achiziționarea acestui tip de servicii.

Chiar dacă principalul criteriu de selecție a firmei care va asigura spectacolul pirotehnic cu ocazia Revelionului 2017 a fost prețul cel mai scăzut, având în vedere amploarea spectacolului de lumini, autoritățile locale tot vor plăti o mică avere.

Potrivit estimărilor făcute de specialiștii din cadrul Primăriei Onești – destul de precisă, ținând cont că achiziționarea unor astfel de servicii are loc la fiecare sfârșit de an – valoarea totală a contractului dintre municipalitate și firma specializată în furnizarea de servicii pirotehnice nu trebuia să fie mai mare de 50.000 de lei, cu tot cu TVA (aproximativ 11.000 de euro).

“Eu cred că asta este o cheltuială necesară, spre deosebire de multe altele, care se fac fără cap. Nu a fost Revelion în care să nu fi văzut ieșind să se bucure de focul de artificii câteva mii de oneșteni! Am fi de râsul lumii să renunțăm la focul de artificii. 10.000 de euro mi se pare o sumă rezonabilă”, a comentat un bărbat care nu a ratat niciodată spectacolul pirotehnic organizat de Primăria Onești, la trecerea dintre ani.

În contractul dintre municipalitate și pirotehniștii care vor asigura focul de artificii în noaptea de Revelion sunt stipulate mai multe prevederi, printre care și obligativitatea firmei de a obține singură acordurile necesare pentru efectuarea focului de artificii de la Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Bacău și de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) “Mr. Constantin Ene” Bacău.  Nu în ultimul rând, persoanele delegate de firma prestatoare pentru a aprinde artificiile trebuie să fie autorizate, calificate și să aibă obligatoriu carnet de pirotehnist valabil.