Reprezentanţii CNAS şi cei care se ocupă de mentenanţa sistemului de informatic al cardurilor de sănătate au participat, luni, la o întâlnire convocată de Ministerul Sănătăţii, pentru a discuta erorile din ultimele zile. Pe 10 iulie 2019, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţa oficial că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line, scrie zf.ro.

Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, și-a cerut scuze pacienților care nu au putut beneficia de servicii medicale din cauza problemelor care trenează de mai bine de 3 săptămâni.

“Aş dori în numele celor de la Casă, deşi nu este în subordinea Ministerului Sănătăţii, să îmi cer scuze utilizatorilor şi pacienţilor care au avut de suferit în urma nefuncţionării sistemului la capacitatea pentru care a fost creat, pentru că şi aici este o discuţie. Sunt mai multe aspecte care este nevoie să fie rezolvate pe termen mediu şi lung, unul dintre aceste aspecte se referă la securitatea cibernetică, un alt aspect se referă la contractarea de urgenţă a unor servicii privind auditarea în integralitatea a sistemului, pentru aceste aspecte s-a depus o cerere de finanţare.

Am avut o discuţie interesantă astăzi (luni, n.r), am înţeles foarte multe lucruri, dar mai presus de toate, am înţeles că uneori indolenţa duce la ceea ce s-a întâmplat până acum şi mai spun încă o dată: faptul că dorim să ne acoperim de documente nu e o scuză. Birocratizăm excesiv uneori fără să fie nevoie temându-ne că se va întâmpla ceva. Da s-a întâmplat”, a spus ministrul, conform zf.ro.