Porumbul fiert sau copt este considerat de mulți români o delicatesă, dar specialiștii în nutriție avertizează că, pentru a nu ne face rău corpului nostru, acesta trebuie consumat cu limită.

Porumbul fiert sau copt este foarte gustos și se prepară foarte ușor, dar nu numai atât: acesta este și foarte sănătos pentru organism, dacă este consumat cu măsură.

Porumbul protejează inima, rinichii, ficatul, sistemul nervos şi conferă vitalitate pe termen lung.

De asemenea, cercetările au arătat că porumbul fiert îşi păstrează vitaminele şi aminoacizi într-o proporţie foarte mare, ceea ce face ca acest delicios aliment să fie un mare beneficiu pentru sănătate.

Sunt persoane (în special cele de sex feminin, care țin la silueta lor) care se feresc să consume porumb fiert, de frică să nu se îngraşe. Teama lor este, însă, nejustificată. Un consum ponderat de porumb copt poate conduce la scăderea în greutate, datorită unui mecanism molecular care grăbeşte degradarea grăsimilor. Porumbul este un bun medicament pentru slăbit.

“Porumbul face parte din categoria cerealelor. Cerealele integrale sunt o sursă de carbohidrați buni pentru organism, care furnizează energie constantă pe parcursul zilei, previn creșterile și scăderile bruște de glicemie și oferă o senzație de sațietate îndelungată.

Carbohidrații complecși pe care îi regăsim în cereale au proprietatea de a fi absorbiți mai lent de organism decât cei simpli și sunt convertiți mai degrabă în energie decât în grăsime, dacă sunt consumați în timpul zilei. Prin urmare, porumbul este bun pentru organism dacă este consumat cu măsură și înainte de ora 18:00”, a declarat medicul nutriționist Laura Ene, pentru ziare.com.

Având în vedere că porumbul face parte din categoria cereale și amidonoase, fiind echivalent cu orezul, cartoful și pastele ca încărcătură glicemică, acesta – când este consumat în cantități mari – dezechilibrează glicemia, îngrașă și se depune sub formă de grăsimi pe ficat (trigliceride).