În condițiile în care mai mulți oneșteni s-au arătat îngrijorați cu privire la calitatea apei potabile din oraș, lucrările de mentenanță ce se execută în prezent la barajul Poiana Uzului determinând în anumite momente apariția turbidității apei, compania RAJA dă asigurări că apa oneștenilor corespunde normelor. “Calitatea apei potabile livrată în municipiul Onești este certificată și de către Direcția de Sănătate Publică Bacău. Reprezentanții DSP Bacău asigură o monitorizare de control, prin prelevarea de probe din toate rețelele municipiului, probe ce sunt analizate în laboratoarele propriu”, se arată într-un comunicat de presă al RAJA SA Constanța, operatorul serviciului public de apă și canalizare din Onești.
De altfel, atât CRAB Bacău cât și RAJA au anunțat public, încă din momentul începerii lucrărilor la Barajul Poiana Uzului, că vor fi situații în care apa va ajunge la robinete nu perfect limpede, creșterea turbidității fiind o consecință firească în situația dată (detalii AICI).
Citiți mai jos conținutul integral al comunicatului de presă.
„Începând cu luna iunie 2017, RAJA SA este operatorul serviciilor de alimentare cu apă și canalizare din muncipiul Onești. Încă de la preluare, activitatea companiei noastre s-a axat pe creșterea calității serviciilor oferite, pornind de la asigurarea apei potabile în regim non-stop, și nu în ultimul rând monitorizarea calității apei livrate oneștenilor. În acest sens, personalul specializat RAJA SA prelevează probe din oră în oră, pentru a analiza indicatorii de potabilitate și de conformare ai apei livrate. Probele recoltate din toate zonele municipiului sunt analizate în laboratoare specializate. Mai mult, calitatea apei potabile livrată în municipiul Onești este certificată și de către Direcția de Sănătate Publică Bacău. Reprezentanții DSP Bacău asigură o monitorizare de control, prin prelevarea de probe din toate rețelele municipiului, probe ce sunt analizate în laboratoarele proprii.
Pentru municipiul Onești, RAJA SA cumpără apă potabilă de la CRAB Bacău, compania noastră fiind în acest caz redistribuitor de apă potabilă. În conformitate cu prevederile contractului de cumpărare apă potabilă, vânzătorul – CRAB Bacău are obligația să livreze către RAJA S.A. apă potabilă care îndeplinește standardele, normativele, condițiile de calitate privind apa potabilă, potrivit Legii nr.458/2002.
În ultimele zile, la nivelul barajului Poiana Uzului s-au demarat lucrări de întreținere și reparații, care au generat o creștere a turbidității apei brute, folosite pentru potabilizare de către Compania Regională de Apă Bacău. Imediat, RAJA SA a intensificat acțiunile de verificare și de tratare a apei potabile livrate oneștenilor. Mai mult, s-a solicitat în mod oficial Direcției de Sănătate Publică Bacău prelevarea și analizarea de probe suplimentare, care să ateste calitatea apei livrate consumatorilor din municipiul Onești. Conform informațiilor furnizate de DSP Bacău, apa distribuită de RAJA SA în municipiul Onești se încadrează în parametrii de siguranță și nu prezintă niciun risc asupra sănătății umane.
Mai mult, reprezentanții DSP Bacău monitorizează și situația lucrărilor de întreținere de la barajul Poiana Uzului, prin prelevare și analizare de probe de la nivelul sursei de apă și a stației de tratare ce aparține CRAB Bacău. În toată această perioadă, RAJA SA a luat toate măsurile necesare pentru a se asigura apa potabilă de calitate atât prin intensificarea activităților de tratare a apei primite, cât și prin creșterea numărului de analize de la nivelul rețelelor stradale de alimentare cu apă.
Asigurăm toți abonații companiei noastre că apa livrată este conform și respectă toți parametrii de siguranță pentru sănătatea populației. Activitatea primordială a companiei noastre este asigurarea calității serviciilor livrate, calitate certificată de mii de analize făcute în timp real, pentru ca oneștenii să aibă siguranța că apa de la robinet este o apă sigură, destinată consumului uman.”