Din adresa care i-a fost trimisă prin poștă de către compania specializată în colectarea creanțelor comerciale, reiese că oneșteanul ar avea de plată către fostul furnizor de energie electrică aproape 100 de euro.
Claudiu Ștefănescu, din Onești, și-a schimbat de mai mult timp furnizorul de energie electrică, însă, de curând s-a trezit în cutia poștală cu un “cadou” din partea vechiului furnizor: o somație de plată, făcută prin intermediul unei companii specializată în colectarea creanțelor comerciale, prin care i se aducea la cunoștință că are de achitat, în termen de 7 zile, un presupus debit în valoare de 372,30 lei (în jur de 80 de euro).
“(…) Cică am datorii la (…), de când luam curent de la ei. Păi care, nene, că dacă eram dator nu-mi dădeau voie să plec (…) Dintr-o dată, hodoronc-tronc, mai am să le dau aproape 400 de lei. N-am primit facturi, înștiințări, nimic. Nu le dau nimic. Le-am trimis e-mail să-mi dea exact toată situația, extras, tot, să știu și eu ce anume, cum, de ce…”, și-a exprimat nedumerirea oneșteanul, într-o postare pe facebook, însoțită și de fotografia adresei cu pricina.
De la 1 ianuarie 2018, toți consumatorii casnici de energie electrică (adică orice om care consumă curent din rețea pentru locuința sa) vor intra pe piața liberă, unde există trei jucători: producătorii, furnizorii și consumatorii.
Orice consumator îți poate alege furnizorul pe care îl dorește de pe piața liberă, transferul de la un furnizor la altul făcându-se fără vreun cost.