Autostrada Brașov – Bacău este inclusă în Master Planul de Transport, cu perioada de implementare 2021 – 2030, însă investiția poate fi pregătită din timp, din punct de vedere birocratic, mai ales că, în 2018 s-a aprobat utilizarea fondurilor europene pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate (SF) și a Proiectului Tehnic (PTh). SF-ul și PTh-ul vor costa circa 35 de milioane de lei (circa 8 milioane de euro, inclusiv TVA), scrie Ziarul de Bacău.
În decembrie 2018, la Ministerul Transporturilor, în prezența ministrului de la acea vreme, băcăuanul Lucian Șova, firma de consultanță a Băncii Europene pentru Investiții a prezentat un studiu de rentabilitate pentru variantele de traversare a munților. Potrivit acestui studiu, lucrările de construcție pentru Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni ar costa 5,1 miliarde de euro, Brașov – Bacău s-ar face cu 2,1 miliarde de euro, iar prețul pentru Cluj – Suceava ar fi 4,1 miliarde euro, mai scrie sursa citată.
“Termenul pentru depunerea ofertelor (pentru realizarea SF și a PTh) este 8 iulie 2019. Dacă nu vor fi contestații, contractul s-ar putea semna în această toamnă, urmând ca studiul de fezabilitate și proiectarea să se facă în cel mult doi ani. Apoi, se va face licitația pentru construcția autostrăzii”, conchid jurnaliștii de la zdbc.ro.
ARTICOLUL INTEGRAL AICI