Autostrada A13 Brașov – Bacău, via Onești, continuă să bată pasul pe loc. CNAIR a prelungit cu încă o lună, până la 13 mai 2024, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului la contractul pentru studiul de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov –Bacău, potrivit economica.net.

S-a ajuns astfel la a cincea amânare pentru desemnarea firmei care va face proiectarea preliminară după termenele ratate începând din octombrie 2023 și până la cel din 12 aprilie 2024.

Noul termen estimat conform datelor pe care CNAIR le-a transmis în SEAP este 13 mai, însă nu este exclusă o nouă prelungire, dar la fel se poate anunța câștigătorul și înainte de acest nou termen.

13 mai 2024, termenul oficial estimat pentru desemnarea proiectantului care va face studiul de fezabilitate pentru A 13 Brașov-Bacău:

Luna trecută, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a explicat că întârzierea se explică și prin clarificările pe care le-a cerut CNAIR de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, contractul incluzând și studii geotehnice pe care până acum, CNAIR le solicita în etapa de proiectare. Ministrul Grindeanu a estimat desemnarea câștigătorului ,,în câteva săptămâni” :

,,A13, a fost contract semnat prima dată pe studiu de fezabilitate. Compania (Search) a venit și a spus că renunță, înainte de a veni eu ministru. Apoi  am reluat licitația, dar nu a venit nimeni (n.r fără ofertă la a doua licitație). Este documentația pentru studiu de fezabilitate, nu trebuie să te duci în teren.

Acum suntem în situația în care, urmare a unor verificări venite de la ANAP cred că putem să avem un câștigător în următoarele săptămâni. Sigur, realizarea studiului de fezabilitate înseamnă și studiul geo, să mergi în teren și să vezi (n.r. foraje).

După ce se termină studiul de fezabilitate, dacă vom considera necesar să facem licitație pentru proiectare și execuție pe FIDIC galben, cum majoritatea s-au făcut în România. Săptămâna trecută am primit răspunsul de la ANAP ceea ce înseamnă că putem să închidem. Să vedem și termenele din Studiu de Fezabilitate.

Nu sunt doar termene care țin de firma care câștigă, ci și termene care nu se pot negocia, pentru avizele de mediu, sunt zone de trecere a Carpaților cu arii protejate. Sper să se semneze în săptămânile viitoare având acest răspuns pozitiv de la ANAP”, spunea Sorin Grindeanu. (foto: imagine ilustrativă)