Dacă în unele orașe din țară se vorbește, mai nou, despre treceri de pietoni 3D (prima trecere de pietoni 3D din România a fost realizată de curând la Buzău), la Onești se merge încă pe varianta clasică pentru potolirea șoferilor care au tendința să apese mai mult pedala de accelerație.

În apropierea mai multor treceri de pietoni din oraș au apărut, în aceste zile, celebrele limitatoare de viteză, care îi determină pe șoferi să încetinească viteza, pentru a nu-și rupe mașina în două.

S-au amenajat deja limitatoare de viteză noi pe Strada A. I. Cuza (la Mal), în apropierea trecerii de la podul peste Cașin spre primăria veche, pe Bulevardul Oituz (puțin mai sus de magazinul AutoPlus), și pe Aleea Parcului (unul la trecerea de pietoni spre biserică, iar altul la trecerea de pietoni de la intrarea în parc), dar acesta este doar începutul.

Decizia autorităților a fost primită pozitiv de majoritatea cetățenilor – “trebuia intervenit cumva pentru că goneau unii ca nebunii prin oraș cum prindeau ocazia nu țineau cont de nimic, iar copiii și bătrânii erau în pericol mereu când treceau strada – dar sunt și nemulțumiți, ce-i drept mult mai puțini vocali. “Nu am nimic împotriva acestor limitatoare, dar preferam să fie din cauciuc, acelea mai preiau șocul, nu din asfalt. Pragurile de sol din asfalt sunt un dușman al mașinilor!, a apreciat un șofer.

“Limitatoarele de viteză din asfalt trebuie semnalizate foarte bine, eu l-am luat în plin pe cel de pe Bulevardul Oituz, că nu era marcat în nici un fel. Nu aveam viteză mare, cred că 40 km/oră, dar tot s-a simțit de parcă mi s-ar fi rupt mașina”, a mai spus un alt șofer oneștean.

Autoritățile au mers pe varianta limitatoarelor de viteză din asfalt deoarece acestea sunt mai ieftine și mai rezistente. “Cele de cauciuc se distrug numaidecât mai ales în sezonul rece, când se efectuează deszăpezirea. Exemplu sunt cele două limitatoare de cauciuc de pe Bulevardul Oituz, aproape de intersecția de la Moldova, care s-au desprins și au dispărut de-acolo, au explicat acestea.

În cazul trecerilor de pietoni 3D, acestea creează iluzia unor obstacole, care îi determină pe șoferi să încetinească viteza.