Cel mai important brand internaţional de modă care lipsea de pe piaţa locală, retailerul irlandez Primark, a semnat primele contracte în România. Grupul irlandez este prezent pe 14 pieţe din lume, ma­joritatea din Europa, cu un total de circa 400 de ma­ga­zine. În regiune, Primark are unităţi în Slovenia, Polonia şi, mai nou, Cehia, scrie zf.ro.

În România, Primark va intra pe segmentul preţu­ri­lor mici, urmând a deschide magazine pe suprafaţă foarte ma­re, de până la 5.000 mp, cât un hipermarket, cu 30-40 de case de marcat şi alte câteva zeci de cabine de probă. Aceste unităţi angajează sute de oameni şi sunt am­pla­sa­te atât în centre comerciale, cât şi în spaţii stradale, în funcţie de oraş şi de oportunităţi.

Primul magazin a fost anunţat oficial şi va fi deschis în mall-ul ParkLake din Capitală. Al doilea va fi în centrul comercial AFI Cotroceni, conform surselor ZF.

Pentru irlandezi a fost destul de greu să găsească spaţii pentru primele magazine dat fiind că cele mai multe mall-uri sunt pline sau oricum nu au suprafeţe generoase disponibile. În cazul ParkLake, a ajutat faptul că a plecat din România retailerul Forever 21, care ocupa 1.600 mp, conform datelor ZF. Primark nu vine exact în locul lui, dar acest exit i-a permis intrarea.

Oficialii celor două părţi – retailerul şi mallul – nu au comunicat suprafaţa primului magazin Primark în România.

Decizia unui grup internaţional de modă de a veni în România este justificată de mai mulţi factori precum mărimea populaţiei, puterea de cumpărare în creştere şi evoluţia bună a economiei înainte de pandemie dar şi după. Nu în ultimul rând, contează faptul că românii sunt dispuşi să cheltuie mai mulţi bani pe haine şi încălţări decât consumatorii din regiune.

În România, unde shopping-ul se realizează 99% la mall, va fi interesant de văzut unde se va poziţiona gigantul irlandez fondat în 1969. (foto: Primark)