Ca măsură pentru reducerea consumului de plastic, Lidl introduce în toate magazinele din țară săculeții reutilizabili pentru cântărirea și transportul fructelor și legumelor din Piața Lidl.

Săculeții se găsesc la raionul de fructe și legume și se comercializează într-un pachet cu 2 bucăți, la prețul de 4,99 lei.

În plus, în efortul de a reduce consumul de plastic, pentru fiecare pungă biodegradabilă pe care clienții aleg să nu o folosească, Lidl va dona 0,10 lei către programul „Cu Apele Curate”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Proiectul „Cu Apele Curate” al organizației Mai Mult Verde își propune să curețe apele Dunării de plastic.

Compania Lidl acționează în linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce își propune să diminueze cantitatea de plastic folosită de companie cu cel puțin 20%, până în 2025 și să închidă ciclurile de reciclare.

De altfel, în 2019, Lidl a scos complet de la vânzare produsele de plastic de unică folosință, precum tacâmuri, farfurii și pahare. Prin această măsură, compania estimează că, anual, nu mai sunt puse pe piața din România 63 de tone de plastic virgin. Totodată, prin scoaterea de la vânzare în anul 2018 a sacoșelor de unică folosință, din plastic convențional, compania estimează că, anual, sunt economisite 535 de tone de plastic.

„Ne dorim să contribuim la un viitor mai bun, nu doar prin optimizarea proceselor de business, ci și prin îndrumarea clienților către alegeri mai responsabile și prietenoase cu mediul. Am introdus în toate magazinele Lidl săculeții reutilizabili pentru fructe și legume, în speranța că acest lucru va încuraja clienții să nu mai folosească pungile de unică folosință și înțelegând că, atât comportamentul nostru, ca retailer, cât și al lor, al clienților, vor avea un impact real de reducere a producției și consumului de plastic. În plus, pentru fiecare pungă de unică folosință pe care clienții aleg să nu o folosească, Lidl va dona 0,10 lei unui program care implementează măsuri de curățare a Dunării de plastic”, a transmis Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.