Dorinel UMBRĂRESCU este peste tot! Constructorul băcăuan se bate cu alte cinci firme, patru din Turcia și una românească, pentru construcția primului tronson din Autostrada A8.

Șase oferte au fost depuse pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 a din Autostrada A8 , tronsonul Leghin-Târgu Neamț fiind practic primul tronson care va intra în construcție propriu-zisă a deja celebrei Autostrăzi a Unirii care va lega Moldova de Transilvania.

Ofertele depuse pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A8, sectorul Leghin-Târgu Neamț (30 km):

  1. Asocierea Danlin XXL SRL – Intertranscom Impex SRL (România);
  2. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL (România);
  3. Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS (Turcia);
  4. Mapa Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi (Turcia);
  5. Nurol Insaat VE Ticaret AS (Turcia);
  6. Tekfen İnşaat VE Tesisat AŞ (Turcia).

„Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 29,91 de km ai acestei secțiuni”, anunță șeful de la Autostrăzi, Cristian Pistol.

Contractul, care teoretic este finanțat prin PNRR, are o valoare estimată de circa 2 miliarde de lei.

Compania lui UMBRĂRESCU, UMB (împreună cu celelalte entități din grup – SA&PE și Tehnostrade), construiește în acest moment toate cele 10 tronsoane din Moldova cuprinse în PNRR pentru Autostrada „Moldovei” A7 – vorbim de circa 250 de kilometri de la Buzău și până la Pașcani.

Pe tronsonul de la Bacău la Pașcani UMB va construi și viitorul nod rutier cu A8, un nod de tip „turbion”, cu bretele de mare viteză pe toate relații de trafic. (foto: imagine ilustrativă)