Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi au fost înregistrate în martie pe primele două loturi ale A7 Ploiești – Buzău, potrivit raportărilor lunare oficiale. Alături de Coni și Pizzarotti, pe podium se mai află UMB, care a revenit pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, scrie economica.net.
Clasamentul constructorilor de autostrăzi este dominat în luna martie de către asocierea Coni – Trace, care a avut un avans de aproape 17 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. Lucrările pe primul lot intrat în execuție ,din A7 finanțată prin PNRR, au ajuns la un stadiu de 61,5% și ar trebui finalizate în octombrie 2024.
Pe a doua poziție se situează asocierea Pizzarotti – Retter, cu un progres de 6,78 de puncte procentuale pe lotul vecin din A7, Dumbrava – Mizil, care de asemenea are termen de finalizare în toamna acestui an.
Podiumul este completat de UMB, care a avansat cu 5 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Lucrările, ajunse la un stadiu de 48%, sunt programate pentru finalizare tot în 2024.
Mai departe, turcii de la Ozaltin au raportat un progres de 4,7 puncte procentuale pe tronsonul 1 al DEx12. Oficialii de la Transporturi mizează și pe acest lot în estimările de inaugurări în 2024.
În top urmează austriecii de la Porr, cu un avans de 3,7 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România au ajuns în martie la peste 28%.
UMB revine cu un progres de 3 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău. Și o parte din acest lot, mai exact secțiunea ce ocolește orașul Adjud, ar urma să fie gata în 2024, conform previziunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. (foto: imagine ilustrativă)
Articolul integral AICI