CNAIR a aprobat etapa finală de realizare a Analizei multicriteriale de traseu (AMC2) privind Autostrada A13 Brașov – Bacău. Varianta 1 de traseu a obținut cele mai multe puncte și a fost aleasă pentru construcția autostrăzii, conform Bacau.net.
Potrivit documentului de avizare, varianta 1 are mai multe avantaje, printre care amintim: este mai scurtă cu 1,7 km, investigații geotehnice mai reduse, costuri de construcție mai mici cu 165 milioane de euro, are mai puține tuneluri, mai puține interacțiuni cu liniile electrice, mai puține pasaje/poduri/viaducte, este agreată de UAT-uri, impact mai redus asupra habitatelor și are un impact redus asupra siturilor Natura 2000.
VEZI ce spune vicepreședintele CJ Bacău, Gelu Panfil, despre proiectul A13 Bacău – Onești – Brașov, după ce CNAIR a ales varianta de traseu.
Costul construcției propriu-zise pentru Autostrada A13 Bacău – Brașov este estimat la 2,4 miliarde de euro. Guvernul a făcut deja primul pas pentru finanțarea execuției, astfel că A13 este inclusă în POT 2021 – 2027.
În continuare constructorul va trebui să finalizeze studiul de fezabilitate, termenul final pentru acest proiect fiind anul viitor – 2023:
„După finalizarea Analiza Multicriterială Etapa 2 și alegerea variantei optime de traseu, următoarea etapă este aceea de realizare a Studiului de Fezabilitate. În cadrul acestei etape a Studiului de Fezabilitate, Prestatorul va realiza toate studiile de teren (hidraulic și hidrologic; studiu geotehnic; studii topografice, arheologice, obținerea avizelor și acordurilor inclusiv obținerea acordului de mediu), pentru varianta optimă recomandată și va întreprinde toate demersurile necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate” a transmis CNAIR pentru sursa citată. (foto: Bacau.net)