Cu cât plătește UMBRĂRESCU un șofer. UMB a deschis noi șantiere și are în lucru sute de kilometri de autostradă

0
84001

Ieri s-a dat „prima lopată” la Autostrada Unirii A8: excavatoarele lui Umbrărescu au intrat în acţiune pe Leghin – Târgu Neamț – Moțca (30 kilometri). UMB are la dispoziție un buget de 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din PNRR.

Compania UMB, controlată de băcăuanul Dorinel Umbrărescu, are în lucru mare parte din autostrăzile finanțate prin PNRR, pe A8, A7, A3 și A1.

Pe șantierele lui Umbrărescu este un furnicar de utilaje și muncitori zi și noapte.

O explicație este aceea că angajații săi, care lucrează la A7, sunt foarte bine plătiți. Un șofer, de pildă, are un salariu cu mult mai mare decât un prefect, scrie romaniatv.net.

„Un șofer (n.r. – care lucrează la Umbrărescu) câștigă mai mult decât un prefect.

Decât orice prefect, nu doar de Vrancea.

Și așa a reușit și are o adresabilitate și la rându-i după aceea o foarte mare solicitare de forță de muncă din partea celor care vor să vină să câștige, normal, mai bine.

Au revenit și din diaspora, cei care mergeau și făceau curse internaționale sau lucrau efectiv doar acolo pe utilaje sau pe camioane”, spunea la un moment dat actualul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Nicușor Halici, la vremea respectivă prefect al județul Vrancea.

Salariile foarte mari pe care le plătește constructorul român au făcut ca mulți meseriași din domeniu, plecați la muncă în străinătate, să revină acasă, aceștia lucrând acum la construcția de autostrăzi pentru firmele lui Umbrărescu.

Previziuni rutiere 2025 – Asociația Pro Infrastructură: câțo kilometri de autostradă vor fi dați în circulație

„În 2025, prima dată în istoria sa, România are 157 kilometri de autostradă și drum expres care cu siguranță vor fi dați în trafic. În condiții normale, sunt șanse mari să ne apropiem pentru al doilea an consecutiv, ba chiar să trecem de borna 200 km.

Dacă toate planetele se vor alinia neverosimil la fel ca în 2024, scenariul super-optimist ne duce la 243 km și minunile la 280 km, cu antreprenori care să se autodepășească (din nou), să lucreze cu toată forța pe sute de milioane de euro fără să fie plătiți cu lunile, cu birocrație rezolvată rapid de stat și vreme foarte secetoasă minim jumătate de an”, scria la început de an Asociaţia Pro Infrastructură.

Pe de altă parte, mai notează sursa citată, chiar dacă s-ar adeveri scenariul cel mai negru în țară, UMB tot va livra cel puțin 60,302 km pe A7, adică loturile 2 și 3 ale A7 Focșani-Bacău între Adjud Sud și Bacău Sud, din care Centura Adjud (Domnești-Adjudu Vechi) poate și trebuie să fie deschisă în iunie-iulie, restul (până) la sfârșitul anului. (foto: imagine ilustrativă)

Vezi mai jos întreaga analiză realizată de cei de la Asociația Pro Infrastructură