Ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Șova, care și-a păstrat deocamdată scaunul până la apariția unui decret de eliberare din funcție, a atras atenția asupra rezultatelor unui studiu efectuat la cererea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ce a fost prezentat astăzi în cadrul subcomitetului sectorial pe transport POIM 2014-2020.

În cadrul studiului au fost analizate patru trasee de autostradă: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Onești – Bacău.

Conform studiului, din cele patru variante de trasee peste Carpații Orientali, Bacău – Brașov este singurul rentabil.

“Aș vrea să fiți atenți la concluziile acestui studiu. Practic, înainte de a fi puse în discuție legi privind construcția de autostrăzi, am început într-o manieră profesionistă la proiectul ce privește legătura pe autostradă dintre Moldova și Ardeal. Astăzi avem concluzii prezentate în subcomitetul de monitorizare. Am ales ca aceste evaluări să fie făcute exclusiv de experți JASPERS și BEI-PASSA”, a declarat Lucian Șova, potrivit zdbc.ro.

Cu această ocazie, Lucian Șova a mai spus un lucru foarte important privitor la construcția autostrăzii ce va lega Moldova și Ardealul, și anume că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru autostrada Bacău – Onești – Brașov vor fi depuse la ANAP pentru a fi scoase la licitație.