După 20 de ani de presă, cred că vă este foarte clar că nu mai halesc toate fonfleurile care ni se servesc în campaniile electorale. Oricât ar fi ele de spectaculoase și cât murmur ar provoca în acest oraș micuț în care oamenii par să fi uitat să trăiască pentru ei, în primul rând! Fie vorba-ntre noi, prea stăm toată ziua cocoțați pe garduri (n.r. – Facebook, pentru cine n-a prins șpilul): “Uite, mamaie, vezi!?”. Cam astea-s preocupările mulțimii.   

De aceea mi-e indiferent ce se întâmplă în perioada următoare în mediul online. Din experiența anilor trecuți, vă pot spune că totul aproape se rezumă la această bătălie surdă din Social Media.

Odată încheiate alegerile, se restabilește pacea. Cum s-a întâmplat mereu. Chiar mai mult de atât. Adversarii de până mai ieri se iau de după gât și stabilesc împreună strategia pe următorii patru ani. Cât mie, cât ție, așa și pe dincolo.

Eu zic să vă bucurați de vară, cât mai e din ea, că nu o să mai reînvie nimeni combinatul, poate să vină și Papa Francisc de la Roma! Mai o Anglie, mai o Germanie, cam tot pe-acolo vă veți purta pașii, majoritatea. Vă dă cineva aici 2.000 de pounds?

Mă rog, fiecare cu ale mă-sii.

Nu vreau să insist pe această campanie pentru că nici rolul jurnalistului nu mai e ce-a fost odată. Și asta nu o spun doar eu.

“Dacă în perioada incipientă a sistemelor clasice de comunicare politică, actanții principali ai diseminării mesajului politic erau jurnaliștii și politicienii, iar publicul nu avea mijloace de interacțiune cu aceștia, feedback-ul lor fiind întârziat sau chiar inexistent, în perioada Social Media, puterea de influență a jurnaliștilor și politicienilor a scăzut considerabil, iar procesul comunicării este dirijat de utilizatorii rețelelor sociale, care personalizează mesajul politic, îl distribuie și îl dezbate, printr-o comunicare interpersonală, în grupurile lor sociale sublinia dr. Tănase Tasențe, directorul general al Agenției Plus Communication, în lucrarea “Comunicarea politică prin social media și reacțiile publicului online”.

Totuși, barul “Electoral” proaspăt deschis își așteaptă mușterii. “Mergem la bar, mergem la bar!” se aud chiuiturile oneștenilor, încolonați frumos și având la braț suave domnițe. Ca-n celebra comedie B.D.! Nimeni nu-și face probleme ce găsește acasă după ce vine de la băut (alegeri)? Doamne-păzește de încă un camion care să le fi furat mobila!

Acestea fiind zise, UNU pe Trotuș anunță că nu va excela în perioada următoare în subiecte electorale în afara comunicatelor oficiale ale organizațiile politice, care vor fi publicate, ghiciți cum?, contra-cost, desigur.

S-auzim de bine!