Vor urma doi ani complicați, la capătul cărora sper ca proiectarea acestei autostrăzi să fie terminată, fapt ce va deschide perspectiva scoaterii la licitație a lucrărilor de execuție. Va trebui multă voință politică pentru acest următor pas, dar vă asigur că vom face tot ce ne stă în putință pentru a stimula această voință și a da Bacăului & Moldovei prima autostradă, fără de care nu putem gândi dezvoltarea regiunii, a apreciat președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea, la capătul ședinței tehnice online pe tema soluțiilor de proiectare a viitoarei autostrăzi A13 Bacău – Onești – Brașov, întâlnire convocată, marți, de oficialii CNAIR și reprezentanții proiectantului Search Corporation, care au prezentat variantele de traseu avute în vedere la acest moment.

“Mă bucur să văd că pandemia nu a împiedicat activitățile în cadrul acestui proiect și că obiectivul conectării Moldovei de Transilvania – prin autostrada Bacău – Onești – Brașov, figurată de mai mulți ani în Master Planul General de Transport – face pași concreți spre materializare.

În virtutea experienței administrative pe care am acumulat-o cu prilejul construirii șoselei de centură a Bacăului, când ca subprefect și prefect am condus un grup de lucru a cărui eficiență a fost dovedită prin chiar finalizarea înainte de termen a centurii, am expus câteva considerații privitoare la proiectul autostrăzii A13”, a mai spus Valentin Ivancea.

Studiul de Fezabilitate (SF) și Proiectul Tehnic (PTh) aferente A13 Bacău – Onești – Brașov trebuie să îndeplinească mai multe condiții, cumulativ, potrivit președintelui CJ Bacău:

  • să avem de mutat cât mai puține utilități și rețele critice;
  • coridorul autostrăzii să se intersecteze cu cât mai puține arii protejate, tocmai pentru a evita blocajele pe avizarea de mediu;
  • exproprierile, precum și descărcările arheologice trebuie demarate cât mai repede, imediat după stabilirea traseului final al autostrăzii.

“Am solicitat la nivelul județului Bacău implicarea Instituției Prefectului, ai cărei reprezentanți au absentat de la ședința online (!), a Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară, dar și a companiilor Transelectrica și Hidroelectrica, dacă va fi cazul, pentru netezirea oricăror asperități birocratice și administrative ce ar putea întârzia concretizarea autostrăzii A13.

În final, nu spun un truism dacă afirm că cea mai bună variantă de traseu pentru A13 va fi varianta cea mai ușor de construit și asta cred că trebuie să aibă în vedere, întâi de toate, cei de la CNAIR & Search Corporation.

Am convenit, în formatul ședinței on-line de marți, ca toate informațiile necesare – vizând domenii de interes precum urbanism, mediu, rețele de utilități etc – să fie transmise către proiectant, astfel încât acesta să aibă o imagine de ansamblu cât mai clară.

Pentru A13, greul de abia acum începe!

Vor urma doi ani complicați, la capătul cărora sper ca proiectarea acestei autostrăzi să fie terminată, fapt ce va deschide perspectiva scoaterii la licitație a lucrărilor de execuție. Va trebui multă voință politică pentru acest următor pas, dar vă asigur că vom face tot ce ne stă în putință pentru a stimula această voință și a da Bacăului & Moldovei prima autostradă, fără de care nu putem gândi dezvoltarea regiunii.

Obiectivul este finalizarea proiectării în 2022 și scoaterea la licitație a lucrărilor de construire a A13 Bacău – Onești – Brașov.

Nu vreau să trec cu vederea aportul decisiv avut de parlamentarii PSD Bacău, din mandatul anterior, care au amendat bugetul pe 2019 și au prevăzut suma necesară pentru demararea proiectării A13, respectiv elaborarea SF și PTh. Iată că proiectarea este în curs de realizare, semn că DOAR munca în echipă –făcută cu devotament și bună-credință – dă roadele scontate”, a mai menționat președintele CJ Bacău, Valentin Ivancea.