Foarte mulţi şoferi oneşteni nu acceptă încă reconfigurarea circulaţiei pe străzile din partea de sus a orașului, însă acestora nu le rămâne decât le respectele noile reguli și să caute să se obișnuiască cu ele cât mai rapid.

Încă de acum 10 zile, când au fost instituite noile reguli de circulație din zona menționată, șoferii au avut câteva mari nedumeriri, una dintre acestea fiind legată de circulația cu sens unic impusă pe strada George Călinescu. Aceștia nu au înțeles de ce pe o stradă a cărei lățime a carosabilului permitea lejer traficul în ambele sensuri, s-a decis ca circulația să se desfășoare într-un singur sens, dinspre complexul comercial „Braşov”, către sensul giratoriu de la „Gheuri”.

Astăzi, acest „mister” a fost desluşit. Pe strada George Călinescu au fost amenajate parcări rezidenţiale în spic, în locul celor paralele cu borduri. O decizie inspirată a administrației, care vine în sprijinul posesorilor de autoturisme de pe străzile adiacente din Qvartal și de pe străzile George Bacovia și Emil Rebreanu, ce se confruntau cu o acută lipsă a locurilor de parcare.

Locurile de parcare rezidențiale proaspăt create au fost numerotate și vor putea fi închiriate de posesorii de autovehicule în baza unui abonament anual, după aceeași regulă ce funcționează în restul orașului.

Parcările în spic oferă multiple avantaje. În primul rând, parcarea în unghi modifică numărul de locuri disponibile dintr-o parcare, în sensul că acesta crește semnificativ. Apoi, este mai ușor să manevrezi o mașină pe care o parchezi în spic. Acest lucru reduce, astfel, riscul de coliziune, pentru că șoferii rămân în linia spațiului de parcare. Pentru că necesită trafic unidirecțional, care este mai sigur decât traficul cu două sensuri, diminuează totodată considerabil riscul de coliziune și blocaje.

La ieșirea din spațiu, șoferii vor fi preocupați doar de o singură direcție a traficului. Pentru că mașinile sunt așezate în diagonală/ spic, acest lucru reduce riscurile ca șoferul să rămână blocat sau să lovească o mașină, dacă autovehiculul de lângă el este prea aproape.

Legat de reconfigurarea circulației din zona de sus a orașului, trebuie precizat că administratorul drumului a remediat în mare parte deficiențele semnalate în momentul în care noile reguli au intrat în vigoare, la 1 martie.

CITEȘTE ȘI: CE S-A VRUT ȘI CE A IEȘIT. NEBUNIE ÎN ONEȘTI DUPĂ APARIȚIA NOILOR SENSURI UNICE DIN ZONA DE SUS A ORAȘULUI