Viceprimarul municipiului Onești, Adrian Jilcu, a avut ieri o întâlnire cu cetățenii orașului ce locuiesc în zona străzii Perchiului pentru a stabili împreună repartizarea locurilor de parcare cu plată pentru autoturisme în respectivul sector.

Mâna dreaptă a primarului Neghină are programată și astăzi o întâlnire cu posesorii de mașini, de această dată din zona blocului Q, iar miercuri va fi prezent în parcarea din spatele blocului Republicii nr. 66, scopul fiind același: repartizarea locurilor de parcare cu plată.

Chiar dacă în ultimii ani au fost amenajate sute de noi locuri de parcare în Onești, în multe zone ale orașului șoferilor le este foarte dificil să găsească un loc liber atunci când vin de la serviciu. Iar numărul mașinilor este într-o creștere accelerată.

Criza locurilor de parcare rezidențiale este însă un fenomen național. Potrivit unui raport recent, avem de șase ori mai puține locuri de parcare decât mașini. Concret, sunt 1,2 milioane de locuri de parcare în țară, la 7 milioane de mașini.

Dacă la Onești prețul abonamentului pe un an este de 80 de lei – sunt oameni care consideră că un tarif mai ridicat ar mai atenua apetitul șoferilor de a avea propriul loc de parcare – în Iași, oraș care se confruntă cu o lipsă acută a locurilor de parcare (11 mașini la o parcare), trebuie să fii bogat ca să obții loc de parcare.

Ieşenii sunt nevoiţi să participe la licitaţii pe WhatsApp, organizate de Direcţia Exploatare Patrimoniu a Primăriei, alături de alte câteva zeci sau sute de persoane, iar în cadrul unor astfel de licitaţii, şoferii din capitala Moldovei ajung să plătească sume cuprinse între 200 şi 1.000 de lei. În ultimii ani, cel mai scump loc de parcare a fost câştigat de un ieşean pentru suma de 1.021 de lei.