Indicatorii tronsonului Bacău – Pașcani al Autostrăzii „Moldovei” A7 au fost avizați de către Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Sectorul de autostradă cuprins între Bacău și Pașcani ar urma să aibă o lungime de 77,39 de km și va traversa județele Bacău, Neamț și Iași.

În apropiere de Pașcani, autostrada A7 se va intersecta cu viitoarea autostradă „Unirii” A8, intersecție care va fi amenajată sub forma unui nod turbion.

Pentru stabilirea traseului și a soluțiilor tehnice s-au realizat, anunță Grindeanu:

– 653 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 m și 30 m

– 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și seismice

– 80 de investigații geotehnice dinamice tip super-greu.

Potrivit Studiului de Fezabilitate, pe traseul autostrăzii Bacău-Pașcani se vor construi:

– 112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate

– 9 Noduri rutiere

– 4 Parcări securizate

– 4 Parcări de scurta durată

– 1 Centru de Întreținere și Coordonare

– 50 de Spații de încărcare pentru autoturisme electrice

– 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecție.

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026. (foto: facebook.com/Sorin Grindeanu)