Lucrările pentru realizarea forajelor geotehnice incluse în Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău se derulează conform graficului, iar Prestatorul, Consitrans S.R.L a înregistrat un progres de aproximativ 900 de metri liniari, a anunțat astăzi Compania Națională de Investiții Rutiere.
„Echipele Companiei Naționale de Investiții Rutiere, care au verificat astăzi, mobilizarea instalațiilor de foraj, au constatat realizarea unui total de 3.99 de metri liniari, un progres de 900 de metri față de monitorizarea din teren efectuată în urmă cu doar două săptămâni.
În cadrul contractului pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13,
Prestatorul este mobilizat cu 5 utilaje pentru realizarea studiului geotehnic, iar amplasarea acestora este în județul Covasna, zona localităților Târgu Secuiesc, Balvanyos, Brețcu și Lemnia.
Contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău are o valoare de 81 milioane lei și o durată de 24 de luni, calculată de la data începerii activităților, septembrie 2024”, a mai transmis CNIR.
Studiul de fezabilitate include:
- Studiu și Proiect Geotehnic,
- Studiu Topografic,
- Studiu Arheologic,
- Documentație de Mediu (Acord de Mediu).
Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa ulterioară de proiectare și execuție.
Sectorul Brașov-Bacău (162 km) al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei -A 7. Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” și este inclus în Planul Investițional al României 2021-2030.
În vederea obținerii finanțării europene pentru contractul ,, Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Brașov-Bacău”, Compania Națională de Investiții Rutiere a depus, pe 30.01.2025, solicitarea de finanțare la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. (foto: CNIR)