Compania Națională de Căi Ferate “CFR”, prin Sucursala Regională CF Galați, urmează să modernizeze tronsonul de cale ferată cuprins între stațiile Onești și Borzești Bacău, deși imperios necesar era să se reabiliteze tronsonul de cale ferată care traversează DN 11 Onești – Bacău.

Zilele trecute a fost postat pe internet un filmuleț realizat de un șofer care aștepta trecerea unui tren la bariera de pe DN 11, de la ieșirea din Onești către Bacău. Trenul care abia plecase din Gara Onești și circula în direcția Comănești – Ghimeș se deplasa cu viteza melcului, acesta fiind unul dintre motivele pentru care la bariera respectivă se formează, de fiecare dată când aceasta este coborâtă, cozi imense de mașini, care se întind uneori chiar și pe toată lungimea străzii Calea Mărășești.

Cu toate acestea, Compania Națională de Căi Ferate “CFR”, prin Sucursala Regională CF Galați, a publicat, ieri (n.r. – miercuri, 2 mai), pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice), anunțul privind organizarea licitației în vederea desemnării constructorului care să execute LUCRĂRI DE REPARAȚII PENTRU RIDICAREA RESTRICȚIEI DE VITEZĂ ÎNTRE STAȚIILE BORZEȘTI BACĂU – ONEȘTI, FIR II, KM 31+100 – KM 34+500 PRIN ÎNLOCUIREA TRAVERSELOR DE BETON NECORESPUNZĂTOARE CU UNELE NOI, PLACATE.

Valoarea totală estimată a lucrării este de 1.613.445 lei, iar principalul criteriu de atribuire a contractului (care va avea o durată de 6 luni) este prețul cel mai scăzut.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare la licitația deschisă este 4 iunie 2018.

“O fi și aceasta o lucrare care trebuia făcută, dar eu consider că s-ar fi impus în primul rând o intervenție asupra tronsonului Onești – Tg. Trotuș. Acolo trebuie găsită o soluție urgentă, că e jale mare de fiecare dată când trece câte-un tren. Mai ales în zilele de târg, mie mi s-a întâmplat să stau chiar și o oră în coloană, din dreptul sensului giratoriu de la Gâtu’ tăiat” și până am trecut de Obor”, a comentat un oneștean.

Pe timpul administrației Lemnaru s-a vorbit intens despre amenajarea unei pasarele rutiere subterane în acea zonă, se pare că ar fi existat și un proiect în acest sens, dar anii au trecut și nu s-a mai făcut nimic, fiind o corvoadă tranzitarea acelei porțiuni de drum în orele aglomerate sau la trecerea unui tren.

Sursa video: www.facebook.com/Manole.David