Deși nu are mai mult de un kilometru lungime, drumul care duce la Salina Tg. Ocna – cel mai important obiectiv turistic din orașul-stațiune situat la 14 km de Onești – continuă să ascundă numeroase capcane pentru șoferi și astăzi, la mai bine de un an de când autoritățile locale promiteau solemn că-l vor repara.

“Este cel mai important drum din oraşul nostru, iar la ora actuală avem proiectul finalizat, este şi achitat. Suntem în faza în care trebuie să găsim un constructor. Drumul a fost cu piatră cubică, însă anul trecut şi în acest an a fost introdusă canalizarea, aşa se explică starea în care se găseşte acum. Nu arăta el foarte bine nici înainte, dar după ce s-au făcut aceste lucrări, piatra cubică nu a mai putut fi pusă aşa cum a fost, obligaţie care îi revenea executantului lucrării de canalizare. După ce vom vedea ce finanţări avem pe Program Naţional de Dezvoltare Locală, vom începe lucrările. Noi sperăm să terminăm cât mai repede, pentru că sunt turiştii nemulţumiţi. Nu vă pot spune când vom finaliza lucrările, nu ştiu dacă asta este posibil până în vara anului viitor, depinde de sumele pe care le vom primi de la Guvern”, spunea primarul din Tg. Ocna, Ștefan Şilochi, în urmă cu mai bine de un an.

poza-2Ce s-a întâmplat în tot acest timp de nu s-a putut face absolut nimic cu acest drum, în ciuda promisiunilor autorităților târgocnene? “În urma clarificărilor solicitate de potențiali ofertanți, autoritatea contractantă (n.r. – Primăria Tg. Ocna) a luat decizia de a decala termenul de depunere a ofertelor. Fiind o procedură online, în momentul în care ofertanții au vrut să-și depună oferta, au constatat, în sistemul electronic de achiziții publice (n.r. – SEAP), că termenul de depunere a ofertelor nu fusese modificat de autoritatea contractantă, astfel aceștia fiind în imposibilitatea de a depune oferta. În urma acestei erori, procedura s-a anulat pur și simplu și urmează să se reia, urmându-se toți pașii prevăzuți de lege”, ne-a declarat sursa noastră.

poza-3Practic, lucrările de modernizare la drumul care duce la Salina Tg. Ocna s-au amânat din cauza faptului că funcționarii responsabili cu gestionarea sistemului electronic de achiziții publice nu au operat o modificare a unei date în timp util.

Pe marginea acestui subiect, UNU PE TROTUȘ a scris prima dată acum mai bine de un an, în ediția print a ziarului nostru. Textul acelui articol îl redăm integral mai jos:

Sare pe coada turiştilor

Neglijenţa autorităţilor din Târgu Ocna privează micuţul oraş-staţiune de câştiguri preţioase. Unica stradă care duce spre Salina arată ca după bombardament, fapt ce alungă potenţialii vizitatori ai bazei de agrement – mândria localităţii.

Târgu Ocna nu este un oraş bogat, însă nici nu ştie să speculeze la maximum şansa uriaşă de a avea în perimetrul său un obiectiv turistic precum Salina. Din cauza stării deplorabile în care se prezintă drumul de acces către mina de sare, foarte mulţi turişti renunţă să mai viziteze sanctuarul sau celelalte atracţii amenajate cu dichis, la 240 de metri în subteran.

 Strada Salinei s-a transformat într-un drum al nervilor pentru şoferi, nevoiţi să facă slalom printre cratere, unele cu o adâncime şi de jumătate de metru. Tronsonul de drum, devenit poligon de încercare pentru conducătorii auto, nu a fost asfaltat niciodată, deşi nu măsoară mai mult de un kilometru lungime!!! Ca să nu-şi facă maşinile praf, turiştii au ajuns să ocolească cel mai important obiectiv turistic din Târgu Ocna, şi oraşul în sine. Implicit, aceştia nu-şi mai cheltuie banii în Târgu Ocna, ceea ce determină un nivel mai scăzut al contribuţiilor la bugetul local, din partea agenţilor economici, văduviţi de un profit mai consistent. Nu este vorba despre sume colosale, însă, într-un oraş aproape mort, acestea ar fi contat cu siguranţă.

Proprietarii de pensiuni pierd clienţi importanţi din cauza acestui neajuns, dar se feresc să vorbească deschis, de teama eventualelor represalii. Abia după ce se asigură că nu sunt înregistraţi îşi dau drumul la gură: „Pe lângă că-i sărăcie mare, drumul ăsta de toată jena ne mănâncă zilele şi ne ruinează afacerile. Nimeni nu face nimic, doar promisiuni şi atât! Păi cine-i tâmpit să vină să-şi rupă maşina în gropile astea?! Nu vedeţi câte pensiuni s-au închis? Sau câte sunt de vânzare? E jale mare, ce să mai încolo şi-ncoace! Dacă nu se iau măsuri urgent, închidem cu toţii şi plecăm unde om vedea cu ochii!”.

Parc de distracţii şi biserică

Principalul domeniu de activitate al Salinei Târgu Ocna este extracţia, prepararea şi comercializarea sării. În paralel însă, societatea desfăşoară şi servicii de turism, punând la dispoziţia clienţilor săi o bază de agrement complexă. Aceasta cuprinde o sală de spectacole, o pistă amenajată pentru karting, spaţiu pentru artă fotografică, mese de tenis şi de biliard, un ştrand cu apă sărată şi multe altele. Un alt punct de atracţie al Salinei este biserica “Sf. Varvara” – prima biserică ortodoxă subterană din Europa.

 868 de metri lungime măsoară drumul care duce către Salina Târgu Ocna, un mix de piatră cubică şi macadam

 stefan-silochi-primar-tg-ocnaSe face, da’ nu se ştie când!

Primarul oraşului Târgu Ocna, Ştefan Şilochi, dă asigurări că drumul către Salină va fi reparat, fără a preciza însă când ar putea fi finalizată lucrarea.  “Este cel mai important drum din oraşul nostru, iar la ora actuală avem proiectul finalizat, este şi achitat. Suntem în faza în care trebuie să găsim un constructor. Drumul a fost cu piatră cubică, însă anul trecut şi în acest an a fost introdusă canalizarea, aşa se explică starea în care se găseşte acum. Nu arăta el foarte bine nici înainte, dar după ce s-au făcut aceste lucrări, piatra cubică nu a mai putut fi pusă aşa cum a fost, obligaţie care îi revenea executantului lucrării de canalizare. După ce vom vedea ce finanţări avem pe Program Naţional de Dezvoltare Locală, vom începe lucrările. Noi sperăm să terminăm cât mai repede, pentru că sunt turiştii nemulţumiţi. Nu vă pot spune când vom finaliza lucrările, nu ştiu dacă asta este posibil până în vara anului viitor, depinde de sumele pe care le vom primi de la Guvern”, a spus Şilochi.