O fotografie realizată astăzi pe DN2 – E85, pe raza localității băcăuane Nicolae Bălcescu, a provocat dezbateri aprinse pe rețele de socializare, după ce autorul, un șofer participant la trafic, a apreciat că „Dorel de Vrancea ocupă două benzi de circulație”. DN2 – E85 este considerat unul dintre cele mai periculoase drumuri din România, fiind supranumit și „Drumul morții” din cauza numărului mare de accidente mortale care s-au petrecut pe șoseaua care leagă Moldova de Capitală. 

Utilizatorii care au văzut fotografia s-au antrenat într-un lung șir de comentarii pe marginea subiectului, părerile fiind împărțite.

  • „Alea nu sunt “doua benzi de circulatie”…. Este banda 1 si ACOSTAMENTUL…(daca “taceai, filozof ramaneai”…”
  • El ca el … Dar tu ce cauți pe acostament? Pe acolo se circulă?

De 3 ori mi-am lovit mașinile acolo de bizoni care circula pe acostament înainte de sensul giratoriu și le-am reparat pe banii proștilor care nu cunosc legea și devansează coloana pe acostament. Sper sa te prind și pe tine!

  • „Unde vezi tu 2 benzi acolo este o banda si acostament pe tot drumul. E 85 de asta se intampla atea acicidente ca nu se cunosc marcajele”

„Ca și în viață, este indecis pe care banda sa meargă!”

  • „”DOUA BENZI” Postare de CACAO!!!!

Nu am facut niciodata asa.

Cel mai probabil, însă, autorul postării, sau alții cu aceeași gandire, a/au determinat acest comportament al șoferului pozat.

Pe lângă faptul ca este sub semnul întrebării legalitatea pozei, din motive GDPR doar un judecător poate determina ca ,,este de interes public” ( caz în care este legala), afirmația autorului cum ca ar fi doua benzi, arata practic ca autorul precum altii circula pe acostament. Acolo unde este pozat, acostamentul dispare iar cei ce circula ilegal pe el, se bagă fortat cu nesimtire sau cu ,,Lasa-ma ca sunt mic si neștiutor” in fata celor ce au mers legal, au stat la coadă. Nu au cum sa continue pe acostament asa ca taie fața celor ce circula legal. Cel pozat, probabil ca e sătul de a sta pe loc și a vedea cum nesimțiții sau ,,neștiutorii” merg aiurea pe dreapta și apoi se băga în fața. Probabil ca cel pozat încearcă sa oprească aceasta practica, sa poată înainta și el.

„Circul zilnic pe acolo,dar dar sunt niște zmei care nu vor sa stea în coloană să aștepte și se baga ca boiiii în rest bravo șoferul cel care a postat e frustrat că n-a putut sa meargă cum zice el pe banda doi.”

  • „Situatia este discutabila fara un raspuns final clar , deci ramane la limita bunului simt !”

CE SPUNE TITI AUR DESPRE FELUL ÎN CARE SE CIRCULĂ PE DN2 – E85, SUPRANUMIT ȘI „DRUMUL MORȚII”

Titi Aur, fost campion de raliuri, se declară îngrozit de modul în care se circulă pe DN-2 – E85, supranumit și „Drumul morții”, drumul care leagă Moldova de sudul României.

„Venind dinspre Moldova, pe ruta Focșani – Râmnicu Sărat – Buzău, unde e șoseaua cu acel acostament – DN2 – e nebunie! Se merge mult, mult, mult peste limita legală, adică în localitate cu 100 km/h, în afara localității cu 130 – 140 km/h.

Am încercat să merg relativ aproape de viteza legală, toată lumea mă depășea, toată lumea mă semnaliza, mergeam mai mult pe acea bandă (acostament), șoferii de TIR s-au supărat, erau în spatele meu, călare pe mine, m-au depășit”, a declarat Titi Aur într-un interviu pentru DC News.

CNAIR: „Nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc.”

DN2 nu are patru benzi de circulație. Este un drum cu o bandă pe sens, de 3,5 m lățime, plus un acostament de 2,5 m lățime, oficial desemnat ca bandă pentru opriri de urgență.  „Pe benzile de urgență de 2,5 m lățime, situate lângă acostament și care fac parte din platforma drumului, nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc. Aceasta este folosită de șoferi pentru circulație, pentru facilitarea depășirilor, deși lățimea drumului permite depășirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele vehicule implicate sunt autovehicule mici. Precizăm că marea problemă de siguranță a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar și haotic”, explică Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Ce spune Brigada Rutieră a Poliției Române despre acostament?

„Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum și bicicletele și celelalte vehicule fără motor, dacă circulația se poate desfășura fără pericol, însă doar în situația în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule”, spune Poliția Română, arătând că acest acostament are, de fapt, și mai multe funcții.

Niciuna dintre autorități nu explică de ce este permisă circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese. (foto: Facebook / Liviu B.)